زندگی مشهورترین دوقلو‌های به‌هم‌چسبیده‌ی دنیا


برترین‌ها: دوقلو‌های به هم چسبیده، ابیگیل و بریتانی هنسل، با وجود همه محدودیت‌های جسمی، پیش‌بینی‌های منفی برای زنده ماندن آن‌ها و چهره‌های شگفت‌زده مردم، ۲۹ سال زندگی کرده اند. این دختران ثابت کردند که غلبه بر همه مشکلات و تحقق بخشیدن به رویا‌ها، اگر واقعا بخواهید ممکن است.

در این مطلب با زندگی این دوقلو‌های به هم چسبیده بیشتر آشنا می‌شوید.

والدین آن‌ها در انتظار یک بچه بودند

زندگی مشهورترین دوقلو‌های به هم چسبیده دنیا

ابیگیل و بریتانی در ۷ مارس ۱۹۹۰ به دنیا آمدند. تولد دوقلو‌ها هم برای پزشکان و هم برای والدین آن‌ها که انتظار یک دختر را می‌کشیدند، یک شگفتی بزرگ بود. سونوگرافی دوقلو بودن یا هیچ اختلالی در رشد بدن جنین را نشان نداده بود.

مادر دوقلو‌ها بعد از زایمان متوجه شد که اتفاقی افتاده است: پزشکان وحشت زده بودند و تا مدتی بچه را به او نشان نمی‌دادند. اما به محض اینکه والدین آن‌ها بالاخره دوقلو‌ها را دیدند، عاشق آن‌ها شدند و ترس پزشکان از بین رفت.

جان این خواهران از همان دقایق اول تولد در معرض خطر قرار داشت. طبق آمار، از هر ۳۰ میلیون دوقلوی به هم چسبیده، فقط یکی زنده می‌ماند. اندام‌های داخلی بقیه در همان ۲۴ ساعت اول از کار می‌افتد. اما باوجود پیش بینی‌های منفی پزشکان، دوقلو‌ها زنده مانند و مثل یک کودک عادی تا یک سالگی رشد کردند.

آن‌ها حتی درباره جدا کردن دوقلو‌ها بحث نمی‌کردند: این کار یا یکی از دختران را می‌کشت یا به هر دوی آن‌ها آسیب می‌زد. دوقلو‌ها هم با این عمل جراحی مخالف بودند، آن‌ها به زندگی با یکدیگر عادت کرده بودند، چون کسی را داشتند که همیشه در کنارشان باشد، آن‌ها را درک کند و از آن‌ها حمایت کند.

والدینشان هم هر کاری می‌توانستند کردند تا خواهران دوقلو حس کنند مثل بچه‌های عادی هستند. آن‌ها یک مدرسه عادی برای دختران پیدا کردند، جایی که دوقلوها یاد گرفتند به ظاهر دیگران توجه نکنند و دوستان خوبی پیدا کردند. همچنین خانواده آن‌ها هرگز به کسی اجازه نداد روی دوقلو‌ها آزمایش کند، حتی اگر این آزمایش به پیش بینی رشد آینده و شرایط جسمی آن‌ها کمک می‌کرد.

بدن این دوقلو‌ها چطور کار می‌کند؟

زندگی مشهورترین دوقلو‌های به هم چسبیده دنیا

دو سر، دو پا، دو دست، دو ستون فقرات، سه ریه، دو قلب، یک کبد، دو معده، سه کلیه، یک سیستم گردش خون مشترک و اندام تناسلی مشترک؛ آناتومی دختران منحصر به فرد است و پزشکان هنوز کاملا درک نمی‌کنند که بدن آن‌ها چطور این قدر خوب کار می‌کند.

هر قل می‌تواند سمت بدن خودش را کنترل کند و نمی‌تواند بدن خواهرش را حس کند. مثلا، اگر بریتانی دستش را تکان دهد ابیگیل حس نمی‌کند و بالعکس. وقتی دوقلوها بچه بودند، یاد گرفتند حرکاتشان را هماهنگ کنند. آن‌ها آن قدر خوب خودشان را با هم هماهنگ کردند که به راحتی یاد گرفتند پیانو بزنند، شنا کنند، دوچرخه سوار شوند و ورزش کنند.

دانشمندان معتقدند که دختران ارتباط‌های عصبی مشترکی دارند که بدن هیچ انسان دیگری ندارد. به همین دلیل آن‌ها می‌توانند ذهن یکدیگر را بخوانند، بدون مشورت با خواهرشان ایمیل بنویسند، و حتی جمله‌های یکدیگر را تمام کنند. همچنین نیاز‌های بدنشان را هماهنگ کنند: وقتی ابیگیل آب می‌خواهد، بریتانی تشنه است و وقتی یکی از آن‌ها می‌خواهد آرایش کند یا موهایش را درست کند، دیگری به او کمک می‌کند.

این دوقلو‌ها چه تفاوت‌هایی دارند؟

زندگی مشهورترین دوقلو‌های به هم چسبیده دنیا

مشکلات رشد در چنین بدن پیچیده‌ای  به مرور زمان خودشان را نشان می‌دهند. ابیگیل و بریتانی در ۱۲ سالگی با یکی از این مشکلات بزرگ روبرو شدند: رشد ابیگیل بسیار سرعت گرفت و ستون فقراتش کشیده شد که منجر به شکستگی قفسه سینه مشترک آن‌ها شد. پزشگان مجبور شدند سرعت رشد را کاهش دهند و جان دختران را نجات دهند، با این حال ابیگیل ۱۰ سانتیمتر دیگر رشد کرد، بنابراین بریتانی مجبور بود روی انگشتان پا راه برود.

مراجعه به جراح، متخصص اعصاب، متخصص اطفال و … کار عادی دوقلو‌ها در کودکی شده بود. اما با وجود معاینات دائمی، ابیگیل دچار ذات الریه شد و بریتانی مجبور شد چند هفته کنار خواهرش در بستر بماند.

با وجود شباهت ظاهری آن‌ها، ابیگیل و بریتانی شخصیت و ویژگی‌های کاملا متفاوتی دارند، ابیگیل درونگرا است، او دوست دارد شب در خانه باشد، اما دوست دارد دستور بدهد و از ارتفاع می‌ترسد. اما بریتانی با وجود آرام بودنش، دوست دارد وقتش را با دوستانش بگذراند. حتی ذایقه غذایی آن‌ها هم با هم فرق دارد: ابیگیل از شیر متنفر است، اما بریتانی به راحتی شیر می‌خورد، ولی از گوشت یا ماهی متنفر است.

دختران اغلب در کودکی دعوا می‌کردند، اما اکنون راحت‌تر توافق می‌کنند. مثلا، ابیگیل رنگ بنفش را دوست دارد و بریتانی رنگ طلایی را، به همین دلیل دیوار‌های اتاق آن‌ها بنفش با قفسه‌های طلایی است.

هنگام انتخاب لباس هم مشکل دارند، برای آن‌ها سخت است که لباس راحتی پیدا کنند که هر دو دوست داشته باشند. همچنین، لباس‌هایی که انتخاب می‌کنند را بر اساس سلیقه و اندازه‌شان تغییر می‌دهند.

اما آن‌ها در این باره با هم توافق دارند که دوست ندارند کسی از آن‌ها عکس بگیرد یا به آن‌ها خیره شود. آن‌ها با جواب دادن به سوالات غریبه‌ها مشکلی ندارند، اما مردم به ندرت آن‌ها را درک می‌کنند، به همین دلیل خواهران اغلب ترجیح می‌دهند خودشان را پشت دوستان خود پنهان کنند.

دوقلو‌ها در مدرسه همیشه جداگانه امتحان می‌دادند، به آن‌ها سوالات متفاوتی می‌دادند و حواس مراقب به آن‌ها بود، بنابراین نمی‌توانستند تقلب کنند. آن‌ها همیشه نمرات متفاوتی می‌گرفتند، ابیگیل در علوم طبیعی و بریتانی در علوم انسانی خوب هستند.

این دختران در امتحان رانندگی هم دوران سختی داشتند: آن‌ها مجبور شدند دو بار امتحان بدهند چون می‌خواستند دو گواهینامه بگیرند. ابی پدال‌ها و دنده را کنترل می‌کرد و بریتانی مراقب تابلو‌ها و چراغ‌ها بود.

دوقلو‌ها اکنون چه می‌کنند؟

زندگی مشهورترین دوقلو‌های به هم چسبیده دنیا

دانشگاه چالش دیگری برای خواهران هنسل بود. آن‌ها نه تنها عملکرد بسیار خوبی داشتند بلکه به کل دنیا ثابت کردند که حتی با یک بدن برای دو نفر هم می‌توان یک زندگی فعال عادی داشت.

این دختران همیشه با بچه‌ها خوب بودند، آن‌ها در تعطیلات مدرسه به عنوان پرستار کودک کار می‌کردند بنابراین تعجبی ندارد که آموزگاری را به عنوان شغلشان انتخاب کنند.

وقتی آن‌ها نوجوان بودند، درباره آرزوهایشان که داشتن یک خانواده بزرگ در آینده بود صحبت می‌کردند. پزشکان به آن‌ها اطمینان دادند که می‌توانند بچه دار شوند، اما از نظر اخلاقی، این مشکل است، چون یک بدن مشترک دارند.

اکنون دختران تحصیلات متفاوتی دارند و در مدرسه ابتدایی کار می‌کنند و موضوعات مختلفی تدریس می‌کنند. ابیگیل ریاضی و فیزیک آموزش می‌دهد و بریتانی ادبیات و تاریخ. اما یک حقوق برای دو نفر دریافت می‌کنند که خوب نیست.

آن‌ها از سال ۲۰۰۲ مورد توجه رسانه‌ها بودند، اما چند سال پیش تصمیم گرفتند کار با مجله‌ها را متوقف کنند و حتی صفحات خود در رسانه‌های اجتماعی را به روز رسانی نکند. شاید این تصمیم را بعد از این شایعه گرفتند که بریتانی نامزد کرده است.

سایر دوقلو‌های به هم چسبیده

هرچند دوقلو‌های به هم چسبیده بسیار نادر هستند؛ از هر ۲۰۰هزار کودک یکی از آن‌ها به هم چسبیده هستند، اما خواهران هنسل تنها نمونه‌های دوقلو‌های به هم چسبیده نیستند که زندگی شادی دارند.

شیوانات و شیورام ساهو در سال ۲۰۰۲ در یک روستای کوچک در هند به دنیا آمدند. این دو برادر ۴ دست و ۲ پا دارند، اما بدنشان از ناحیه شکم به هم وصل است. در سال ۲۰۱۴ دوقلو‌ها پیشنهاد پزشک را برای جداسازی رد کردند.

والدین لوری و جورج شاپل، بعد از تولد و دیدن سر‌های به هم چسبیده بچه‌ها، آن‌ها را رها کردند. اما با این وجود، جورج خواننده مشهوری شد و لوری نامزد کرد و حتی بولینگ حرفه‌ای بازی می‌کرد.

رونی و دانی گالیون، پیرترین دوقلو‌های به هم چسبیده دنیا هستند (آن‌ها ۶۸ ساله هستند). متاسفانه هیچ مدرسه‌ای این دو برادر را نپذیرفت، بنابراین مجبور شدند با نمایش دادن بدن و صحبت کردن درباره زندگیشان در کارناوال‌ها امرارمعاش کنند.

منبع: brightside


اینجا محل قرارگیری تبلیغ شماست… با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *