خبر خوش مسکنی برای دانشجویان


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مسعود گنجی در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کمک به رفع مشکلات معیشتی دانشجویان مستعد و کم بضاعت تسهیلات مختلفی از جمله وام شهریه، وام تحصیلی، وام ودیعه مسکن و وام ضروری در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

وی با بیان اینکه میزان این وام ها هر سال یک بار در هیات امنای صندوق تعیین می شود، افزود: بعد از تعیین میزان وام ها، به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد تا دانشجویان ثبت نام نمایند و وام در اختیار آنان قرار گیرد.

گنجی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های جوانی جمعیت، تصریح کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال 1400 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است و در ماده 7 آن دانشگاه ها موظف به ساخت خوابگاه های دانشجویی شده اند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در همین راستا قدم های خوبی برداشته است و امید می رود با اجرای برنامه های خود بتواند در آینده تمام مشکلات دانشجویان متاهل را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ساخت خوابگاه های دانشجویی، تا زمانی که خوابگاه های دانشجویی ساخته شوند، ماده 8 این قانون صندوق رفاه دانشجویان را موظف کرده است تا به دانشجویان متاهل وام ودیعه مسکن ارائه دهد.

گنجی همچنین با اشاره به طرح وزارت علوم برای ساخت خوابگاه های دانشجویی با مشارکت خیرین، افزود: در این طرح هر خیری که ساخت 50 درصد خوابگاه دانشجویی را عهده دار شود، وزارت علوم نیز 50 درصد مابقی را تکمیل کرده و صندوق رفاه دانشجویان نیز متعهد به تجهیز آن خوابگاه می شود.

واردات 9 محصول کشاورزی به عراق ممنوع شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به وضعیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی، خواستار مشارکت صندوق رفاه دانشجویان در خصوص ساخت و تکمیل خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه شد. حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با اشاره به تشکیل ستاد ازدواج دانشگاهیان استان، گفت: در همین راستا نیازمند مساعدت صندوق رفاه دانشجویان در حوزه ازدواج دانشجویی هستیم.

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *