جنگ نقطه فروپاشی یک ‌ملت ‌تلقی می شود


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (سه‌شنبه ۱۵ آذرماه) در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس گفت:  جنگ ‌بخش ‌واقعی و حیاتی یک ‌جامعه است که ‌می‌تواند نقطه ابتلای یک ‌ملت یا گسست ملت ها باشد. 

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: جنگ نقطه فروپاشی یک ‌ملت ‌تلقی می شود و ‌می ‌توان آن را ‌پیچیده ترین و علمی‌ترین ‌رخداد بشر دانست زیرا تمام ‌علوم اعم ‌از علوم سیاسی و بین‌الملل برای شناخت آرایش های سیاسی صحنه، دانستن علم ‌ژئوپولتیک، جغرافیای سیاسی، جامعه شناسی، حقوق، روانشناسی و روان‌ شناسی سیاسی، در مدیریت جنگ نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: جغرافیای سیاسی برای طراحان ‌جنگ ‌بسیار مهم است چون بدون آن اداره جنگ ‌در مسایل راهبردی ممکن ‌نیست مانند نقش خلیج فارس در دفاع مقدس و تاثیر آن بر تحولات اقتصاد جنگ ‌تا تحولات میدانی ‌جنگ؛ در واقع همان گونه که دانستن ‌جامعه شناسی یکی ‌از علوم‌ پیش ‌نیاز برای طراحی عملیات یا عملیات روانی است، روانشناسی اجتماعی یعنی اینکه حس مقاومت مردم چگونه تقویت ‌می‌شود نیز در کنار علوم دقیقه در جنگ تاثیر گذار هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: اما واقعیت این است ‌که نمی توان جنگ ‌را با علوم از قبل دانسته شده اداره کرد؛ نمی‌توان با کلیشه های جنگ را در هیچ سطحی اداره کرد؛  جنگ محل تکرار‌ نوآوری ها و خلاقیت ها و دانش‌ها نیست اما آنچه باعث می شود غافلگیری تکرار شود ظهور نوآوری هایی است ‌که دشمن ‌تاکنون آنها را تجربه نکرده است.

سرلشکر سلامی با بیان‌ اینکه جنگ ترکیبی از ایمان، خلاقیت، دانش و فناوری است، تصریح کرد: وقتی ‌ما در طریق القدس می‌توانیم ‌مسیری را برای ‌دور‌زدن دشمن آن هم زیر دید اطلاعاتی آنها ایجاد کرد تا بواسطه آن عقبه دشمن مورد حمله قرار گیرد این یعنی فروپاشی ‌نظام ‌مدیریت و فرماندهی دشمن؛ این مهم ‌زمانی‌ روی‌ می دهد که دانش جنگ همراه با ایمان باشد.

وی ادامه داد: چنانچه قلب ها نلرزند گام ها تثبیت‌ می شود که تثبیت آن باعث می‌شود طراحان، ‌عملیات هایی ‌مانند بیت المقدس، کربلای پنج و والفجر هشت را طراحی کنند؛ اکنون ‌فناوری های تسلیحاتی ‌و‌ روز‌ دنیا در یکان ها و نیروهای ما بر پایه دانش، بینش ‌و انگیزه فرزندان این ‌سرزمین ‌بزرگ ‌که به پرچم کشورمان وفادارند،  توسعه یافته که درخشش آن ها را در عرصه های ‌مختلف می‌ بینید.

 فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: ما این تجهیزات را برای شکست دادن قدرت های استکباری انباشته کرده‌ایم و ‌مطمئن هستیم این‌ ملت به برکت داشتن رهبری عظیم الشأن، مکتب اسلامی، مردم و جوانان، بزرگ‌ عزیز و سرافراز خواهد ماند.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *