جزئیات جدید از حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دو مقام آمریکایی به روزنامه نیویور‌ک‌تایمز گفته‌اند هنگام حمله پهپادی صبح امروز به یک پایگاه نظامی متعلق به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شمال شرق سوریه که به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی منجر شد سامانه پدافند هوایی اصلی آمریکا کاملاً فعال نبوده است. 

دو مقام نظامی آمریکا به نیویورک‌تایمز گفتند هنوز مشخص نیست که چرا این سامانه کاملاً عملیاتی نبوده است و اینکه آیا فعالیت کامل آن تفاوتی در دفاع از پایگاه مذکور ایجاد می‌کرد یا خیر. تحقیقات درباره این موضوع در جریان است. 

به گفته این مقام‌های نظامی آمریکا، علاوه بر این هنوز مشخص نیست که عاملان حمله این آسیب‌پذیری را شناسایی کرده بودند یا اینکه بر حسب تصادف پهپاد مذکور را در آن زمان روانه آن پایگاه کردند.  

این حمله پهپادی در زمانی رخ داد که نیروهای آمریکا در شمال شرق سوریه در حالت آماده‌باش برای حمله از جانب گروه‌های مقاومت قرار گرفته‌اند. یک ژنرال ارشد آمریکا روز پنجشنبه گفت از ژانویه دو سال گذشته میلادی، ۷۸ مورد از این حملات اتفاق افتاده است. 

یک مقام نظامی به نیویورک‌تایمز گفت سامانه پدافند موشکی «آونجر» که RLZ نامیده می‌شود ممکن است در زمان حمله با مشکلات غیرمنتظره‌ای روبرو بوده است. 

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *