بررسی یک فرضیه؛ جونیور بدترین مهاجم خارجی تاریخ پرسپولیس است؟

[ad_1]

برتری پریموف بر براندائو این بود که او حداقل در بازی‌های تدارکاتی چند گل زد و البته یک گل رسمی هم به قشقایی دارد که کمکی به پرسپولیس نکرد.

به گزارش وب‌سایت نود، جونیور براندائو نام پرتکرار این روزهای فوتبال است. «مهاجم برزیلی» عنوانی است که هر دو کلمه آن در توصیف براندائو حالتی طعنه‌آمیز دارد. چون این بازیکن نه شبیه مهاجم‌ها بود و نه شبیه برزیلی‌ها. البته مشخص نیست که حضور این بازیکن در پرسپولیس چرا تا این حد سروصدا ایجاد کرده و باعث تعجب شده است. در لیگی که نمونه‌های زیادی از این نوع بازیکنان حضور داشتند و لیست آنها بسیار طولانی‌تر از حد تصور است و براندائو را هم می‌توان یکی از اعضای جدید این سیاهه دانست.

با این حال عملکرد بسیار بد این بازیکن در مدت زمان‌هایی که به میدان رفت این تصور را به وجود آورده است که او بدترین مهاجمی است که به پرسپولیس و حتی به فوتبال ایران آمده است. آیا آمار هم این گزاره را تایید می‌کند و می‌توان براندائو را بدترین مهاجم خارجی پرسپولیس دانست؟

هر وقت صحبت از مهاجم خارجی ناکارآمد می‌شود دی‌کارمو اولین گزینه‌ای است که نامش به ذهن می‌رسد. او با تبلیغات وسیع و ادعای زدن 17 گل در 19 بازی لیگ برزیل به ایران آمد. دی‌کارمو در ایران توانست آمار یک گل زده در8 بازی را ثبت کند و تک گلش هم مقابل فولاد به ثمر رسید.  محمدحسن انصاری‌فرد این روزها در مصاحبه‌های مختلف از مدیرانی که براندائو را جذب کرده‌اند انتقاد کرده و از عجایب این قرارداد گفته است. این در حالی است که در دوران مدیریت او بازیکنی مشابه به نام رافائل جذب شد. شاید هیچ کدام از بازیکنان خارجی به اندازه رافائل برای پرسپولیس دردسر درست نکردند و پرونده شکایت او در فیفا می‌توانست قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم را از چنگ این تیم دراورد. این بازیکن که در سطح پایینی بود، همزمان با حضور آری هان سر از پرسپولیس درآورد و فقط یک گل برای پرسپولیس مقابل استقلال اهواز به ثمررساند.

دوران برانکو که بازیکنان خارجی در آن جای چندانی نداشتند هم از این نمونه‌ها خالی نبود. پریموف اوکراینی سهم پرسپولیس برانکوست. البته برتری پریموف بر براندائو این بود که او حداقل در بازی‌های تدارکاتی چند گل زد و البته یک گل رسمی هم به قشقایی دارد که کمکی به پرسپولیس نکرد. پریموف هم در یازده بازی برای پرسپولیس به میدان رفت.

یک مهاجم برزیلی با اضافه وزن بالا به تیم حمید درخشان اضافه شد تا مشکل گلزنی را در کنار رضا نوروزی، محمد عباس زاده، مهدی طارمی حل کند. نام او تادئو بود اما او هم فقط یک گل به گسترش فولاد زد. سامبو جوچی هم یک مهاحم اهل نیجریه بود که اسم او در همه لیست‌های مربوط به انتخاب بدترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس به چشم می‌خورد. جوچی یک گل زد و البته یکی از بهانه‌هایی که برای گل نزدنش مطرح می‌شد این بود که به او پاس نمی‌دهند.

همه بازیکنان حاضر در این لیست یک تفاوت عمده با براندائو دارند و آن هم این است که حداقل یک بار پایشان به گل‌زدن باز شده است اما براندائو حتی یک یادگاری هم از خودش باقی نگذاشت تا بعدا از آن یاد شود. همچنین او قبل از پایان نیم‌فصل مسئولان تیم را ناچار کرد که قراردادش را فسخ کنند.

30388

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *