بررسی یک تصمیم؛ چرا علیپور تعویض شد؟


علیپور در دو بازی پی در پی، با یک تعویض و یک نیمکت‌نشینی رکوردش در پرسپولیس را شکست.

به گزارش وب‌سایت نود، بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان با شکستن رکورد علی علیپور همراه بود. بازیکنی که تا پیش از این در تمام بازیها در ترکیب اصلی حاضر بود و هیچ گاه هم شماره پیراهن خود را روی تابلوی تعویض نمی‌دید با تصمیم سرمربی زمین را ترک کرد. کالدرون مقابل مسجدسلیمان گویا بالاخره کاسه صبرش از دست علیپور لبریز شد و جای او را با مهدی عبدی جوان عوض کرد. البته انتقادات زیادی به این تعویض وارد شد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند تیمی که به گل‌ زدن و برد نیاز دارد به جای تعویض مهاجم با مهاجم باید با سیستم هجومی‌تر و با افزایش مهاجم به بازی ادامه دهد. نگاهی دقیق‌تر به دقایق حضور علیپور در مدت زمان حضورش در بازی و عملکردی که داشت اما نشان می‌دهد که ادامه حضور او بعید بود که بتواند به پرسپولیس کمک کند. ادامه حضور او در خط حمله فقط می‌توانست موقعیت‌های بیشتری را از پرسپولیس بگیرد!

علیپور در این بازی فقط در زدن گل و ایجاد موقعیت خطرناک ناکام نبود. او در طول زمانی که در زمین حضور داشت حتی در دادن پاس هم ناتوان بود و تقریبا تمام پاس‌هایش اشتباه بود و به بازیکنان حریف و یا نواحی بی هدف زمین رسید.

در طول بازی دو شوت در چارچوب برای او ثبت شده است که می‌تواند‌ آمار متوسطی برای یک مهاجم باشد. اما نگاهی به دو ضربه او نشان می‌دهد که  اگرچه این دو ضربه داخل چارچوب بودند اما فقط در صورت خالی بودن دروازه می‌توانستند کمی خطرساز شوند. هر دو شوت علیپور بسیار آرام بود و سوشا مکانی بدون کوچکترین زحمتی توانست توپ را در آغوش بگیرد.

علیپور بازی را در اوج شروع کرد. پاس پرسپولیسی‌ها از جناح چپ به علیپور رسید و او توپ را با ضربه سر به نقطه‌ای دور فرستاد تا دست کسی به آن نرسد!

در دقیقه ده بازی ترابی با تلاش زیاد و با یک پاس خوب علیپور را صاحب توپ کرد اما او نه توانست پاس بدهد و نه توپ را کنترل کند و آن را به حریف داد. 

در دقیقه 20 بازیکنان پرسپولیس از میانه میدان او را صاحب توپ کردند اما علیپور این توپ را برای بازیکن حریف استپ کرد و به راحتی آن را از دست داد.

در دقیقه 39 باز هم ترابی با یک پاس خوب علیپور را صاحب توپ کرد اما مهاجم سرخ‌ها باز هم قدر این موقعیت را ندانست. او بعد از این استپ و چرخش توپ را به اوت فرستاد. 

دو عملکرد مثبت علیپور در 70 دقیقه حضورش در زمین یک پاس خوب و کلیدی به ترابی در دقیقه 25 و یک پاس خوب به امیری در دقیقه 65 بود که البته در موقعیت آفساید داده شد. 

علیپور در این بازی فقط 27 لمس توپ داشت. این در حالیست که عالیشاه 20 دقیقه که در زمین حضور داشت بر اساس آمار متریکا 21 لمس توپ انجام داد. او همچنین با 70 درصد دقت پاس بعد از محمد انصاری بدترین بازیکن زمین بود. علیپور  در میان یازده بازیکن ترکیب اصلی تنها بازیکنی بود که صفر عملکرد دفاعی را در زمین ثبت کرد. همچنین مهدی عبدی در 20 دقیقه حضورش در زمین و 5 لمس توپی که داشت آماری هم اندازه با علیپور در زمین بدست آورد.

علیپور در بازی جام‌حذفی هم یک اولین دیگر را ثبت کرد و بازی را از روی نیمکت شروع کرد تا مشخص شود کالدرون از مهاجم تیمش تا حدودی ناامید شده است. البته علیپور به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد اما در آن زمان هم نتوانست عملکرد مثبتی را ثبت کند تا دو بازی بد را پشت سر بگذارد. با توجه به صحبت‌های انصاری‌فرد در مورد تصمیم به جذب دو مهاجم در نیم‌فصل، علیپور اگر نتواند روند فعلی را عوض کند شاید حضورش روی نیمکت از یک رکورد به یک عادت تبدیل شود.

30388
                    

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *