بازار دلار به کما رفت!/ سکه دوباره ریزش کرد

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز ، این روزها از زمین و آسمان اخبار و گمانه زنی های مثبت و منفی سیاسی بر سر بازار ارز و سکه فردوسی می بارد.از ادعای آزادسازی ارزهای بلوکه شده تا ادعای اسرائیل درباره احتمال توافق ایران و آمریکا و…. روند معاملات بازار ارز تهران را تحت تاثیر قرار داده است.در این میان خبر به پایان رسیدن نشست شواری حکام بدون صدور قطعنامه علیه تهران به تداوم روند کاهشی نرخ دلار دامن زد. 

بازار دلار به کما رفت!

بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار حکایت از به کما رفتن قیمت دلار دارد؛  همزمان با کاهش ارزش اسکناس آمریکایی رفت و آمد خریداران دلار در بازار فردوسی تا حدودی کم شده است.

تداوم سرسره سواری نرخ دلار در تهران و هرات

سرسره سواری نرخ دلار چند روزی است که ادامه دارد.طبق اعلام رسانه ها امروز پنجشنبه 18 خرداد ماه نرخ دلار در تهران نسبت به عصر دیروز در حول و حوش 800 تا 900 تومان کاهش را تجربه کرد و تا ابتدای پله نهم کانال چهارم پایین آمد.قابل ذکر است که روز گذشته هم نرخ دلار در همین حدود کاهش را ثبت کرده بود. 

این کاهش قیمت فقط در تهران نیست بلکه بازار های همسایه هم این روزها شاهد عقبگرد قیمت دلار هستند.نرخ دلار در هرات امروز هم هم مسیر اسکناس آمریکایی در تهران شد.قیمت درهم نیز در روز چهارشنبه و امروز تقریبا 500 تومان افت کرده است. 

واکنش آمریکا به ادعای اسرائیل درباره توافق

معامله‌گران معتقدند که  قیمت دلار  با فشار اخبار مثبت پایین آمده و این وضعیتی موقتی است، زیرا اخبار اثر هیجانی بر بازار دارند و همچنان اقدام موثری در راستای بهبود  بازار ارز  به ثمر نرسیده است، اما کاهشی‌های بازار معتقدند توافق موقت صورت می‌گیرد و  قیمت دلار  از دامنه 40 هزار تومان فراتر نخواهد رفت.

عده‌ای از تحلیلگران سیاسی معتقد بودند توافق موقت دور از انتظار است و ایران و آمریکا بیشتر مصمم به توافق دائمی هستند. در همین راستا، وزارت امورخارجه آمریکا ادعای هاآرتص درباره گفت‌وگوهای محرمانه میان تهران و واشنگتن را به‌طور تلویحی رد کرده است.بررسی ها نشان می دهد با موضع گیری آمریکا نسبت به ادعای اسرائیل  مسیر نزولی دلار تا حدودی سفت شد و از سرعت کاهشی آن تا حدوی کاسته شد.

حمایت روانی در بازار دلار 

تکنیکالیست ها باور دارند حمایت محدوده 48 هزار و 500 تومان پیش روی دلار قرار گرفته در تایم فریم یک ساعته دلار پیش از این سه بار به این محدوده واکنش نشان داده است به همین خاطر در صورتی که دلار حمایت روانی 49 هزار تومان را از دست بدهد مهم ترین محدوده حمایتی در محدوده 48 هزار و 500 تومان خواهد بود.از نگاه آنها اگر قیمت دلار این سطح مهم را نیز از دست بدهد، می‌تواند تا سطح 44 هزار تومان افت پیدا کند.

جهش قیمت طلای جهانی 

قیمت اونس طلا عصر امروز تا سطح مقاومتی 1970 دلار بالا رفت. این جهش قیمت به این دلیل بود که  داده ها  نشان داد که مطالبات هفتگی بیکاری ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یافته است و انتظارات فدرال رزرو برای توقف چرخه افزایش نرخ بهره را تقویت کرد. 

قیمت طلا پایین آمد 

دو فلز گران بهای داخلی ایران هم این روز ها بیشتر به گوش به فرمان دلار حرکت می کنند و در سراشیبی قرار گرفته اند. آن طور که سایت اتحادیه اعلام کرده قیمت طلا 18 عیار امروز تا سطح 2 میلیون و 310 هزار و 300 تومان پابین آمد اما عصر امروز در محدوده 2 میلیون و 348 هزار و 600 تومان به فروش رسید؛ این قیمت در واقع نسبت به روز گذشته 38 هزار و 300 تومان کاهش را نشان می دهد. روز چهارشنبه هم قیمت طلا 18 عیار بیش از 70 هزار تومان کاهش را تجربه کرده بود. 

قیمت طلا دوباره ریزش کرد

قیمت سکه امامی در بازار امروز مانند روز گذشته ریزش قابل توجهی را تجربه کرد.سکه امامی که دیروز کانال 30 میلیون تومان و 29 میلیون تومان را از دست داده بود، امروز به ادعای برخی از معامله گران از کانال 28 میلیون تومان هم پایین آمد و در محدوده 27 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسیده بود.با این حال دوباره به مرز 28 میلیون تومان برگشته بود.این قیمت در مقایسه با عصر چهارشنبه 800 هزار تومان پایین تر بود.قیمت خرید سکه امامی هم در حدود 27 میلیون تومان بود.

 کاهش بیش از 2 میلیون تومانی قیمت سکه در یک هفته 

به عبارتی می توان گفت قیمت فروش هر قطعه سکه امامی از روز شنبه 13 خرداد تا روز پنجشنبه 18 خرداد در حول و حوش 2 میلیون و 300 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان ارزان شده است. حباب سکه هم امروز 1 میلیون تومان کوچک شد و در پله های ابتدای کانال 5 میلیون تومان ایستاد.

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *