اولین بازی، اولین کلین شیت؛ اشک های دروازه بان 33 ساله!


دیوید مارتین 33 ساله در اولین مسابقه لیگ برتری خود، دروازه اش را برابر چلسی بسته نگه داشت.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از دیلی میل، دیوید مارتین 33 ساله در کمال ناباوری، اولین بازی لیگ برتری خود را برابر چلسی انجام داد و توانست دروازه خود را برابر تیم آماده این روزهای لیگ برتر بسته نگه دارد. 


وستهم یونایتد در شرایطی گام به استمفوردبریج می‌گذاشت که بعد از برتری 2-0 برابر منچستریونایتد در 7 بازی لیگ برتری تنها 2 امتیاز اندوخته و به رده شانزدهم جدول سقوط کرده بود. حریف عصر شنبه چکش ها، چلسی بود که قبل از شکست 2-1 برابر سیتی 6 بازی متوالی در لیگ برتر را برده و با 26 امتیاز در رده چهارم جدول حضور یافته بود.


وستهم که لوکاژ فابیانسکی را از اواخر سپتامبر به علت مصدومیت از دست داده (و او را تا اواخر دسامبر نیز به همراه نخواهد داشت) در بازی های اخیر وظیفه حفاظت از دروازه را به روبرتو خیمنز، دروازه بان 33 ساله و اسپانیایی سپرده بود اما فرم متزلزل او و اشتباهات مرگبار دروازه بان سابق مالاگا (به خصوص در دیدار برابر برنلی) موجب شد تا مانوئل پیگرینی برای دربی لندن، دست به ریسک بزرگی بزند.


مارتین 33 ساله که دوران نوجوانی را در آکادمی وستهم پشت سر گذاشته، هرگز نتوانسته بود در رده بزرگسالان برای این تیم به میدان رود و بخش بزرگی از دوران بازی خود را در تیم میلتون کینز دانز (حاضر در سطح سوم فوتبال انگلیس) پشت سر گذاشته و حدود 300 بازی برای این تیم انجام داده بود. (مارتین در سال های 2006 تا 2010 عضو لیورپول بود اما در این 4 سال دائما به تیم های مختلف قرض داده شد)


بعد از 2 سال حضور در میلوال، مارتین در تابستان 2019 با عقد قراردادی 2 ساله به وستهم بازگشت تا این بار شانس همراهی تیم دوران نوجوانی اش در رده بزرگسالان را بیابد.


بعد از گذشت بیش از یک سوم از فصل، مارتین موفق شد برای نخستین بار در یک بازی چکش ها را همراهی کند و اولین بازی لیگ برتری او، با یکی از دربی های متعدد لندن برابر چلسی مصادف شد. دیداری که مارتین توانست با عملکرد درخشان خود، وستهم یونایتد را بعد از بیش از 2 ماه به یک پیروزی لیگ برتری برساند.


در روزی که مارتین 6 بار شوت های در چارچوب بازیکنان آبی پوش را مهار کرد، وستهم با گل آرون کرسول در دقیقه 48 به پیروزی رسید تا به رده سیزدهم جدول صعود کند. مارتین با دریافت نمره 8 از وبسایت هواسکورد، بهترین بازیکن وستهم در این مسابقه شناخته شد. 


تمامی این عوامل موجب شد تا مارتین بعد از پایان بازی روی زمین زانو زده و اشک بریزد. او سپس در آغوش هم تیمی هایش قرار گرفت و سپس به سمت سکوهای بریج رفت تا شادی خود را با پدرش، آلوین مارتین تقسیم کند.


آلوین مارتین پدر قهرمان وستهم در بازی عصر شنبه خود یکی از اسطوره های این باشگاه است که در سال های 1976 تا 1996، حدود 600 بازی برای این باشگاه انجام داده و در سال 1980، به همراه چکش ها فاتح جام حذفی هم شده است. 


7712

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *