انتقاد یک ژنرال انگلیسی از ارتش بریتانیا/ 10 سال زمان نیاز داریم تا برای حمله احتمالی روسیه آماده شویم


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ژنرال سر ریچارد بارونز، فرمانده ارشد انگلیس هشدار داده است که نیروهای مسلح بریتانیا از کاهش و کمبود سرمایه گذاری به شدت ویران شده‌اند و برای دفع حمله روسیه به ۵ تا ۱۰ سال اخطار از سوی پوتین نیاز است.

ژنرال سر ریچارد بارونز گفت که کشور قبلاً در طول جنگ سرد گذشته آماده جنگ در عرض چهار ساعت بود، اما دهه‌ها افول و کاهش بی‌حساب نیرو این آمادگی را از بین برده است.

فرمانده سابق فرماندهی نیروهای مشترک بریتانیا در یک بررسی انتقادی از وضعیت «تاسف‌بار» نیروهای بریتانیا گفت که ارتش به حدی توخالی شده است که برای دفاع از کشور بدون سرمایه‌گذاری مبارزه می‌کند.

این، کهنه سرباز ۶۳ ساله دفتر نخست‌وزیری را متهم کرد که موضوع هزینه‌های دفاعی را “در مسیر یک انتخابات عمومی دیگر” ” قرار داده است و نخست وزیر ریشی سوناک و وزیر خزانه‌داری جرمی هانت درخواست‌ها برای افزایش سریع را نادیده می‌گیرند.

ژنرال سر ریچارد هشدار داد: روسیه، اگرچه درگیر جنگ خونین خود در اوکراین و نیروها و تجهیزات است، اما به زودی مجددا مسلح خواهد شد و می تواند تهدیدی مرگبارتر برای غرب باشد. روسیه آشکارا عصبانی است و دوباره مسلح شده است، بنابراین توانایی آنها بازیابی خواهد شد و وقتی تیراندازی در اوکراین متوقف شود، روسیه نتیجه را به گردن ما می اندازد.

وی افزود: در طول جنگ سرد، ارتش، در هر زمان، آماده جنگ ظرف چهار ساعت بود. وقتی جنگ سرد به پایان رسید و خطر وجودی برای بریتانیا وجود نداشت، همه اینها برچیده شد. اکنون ما به پنج تا ۱۰ سال هشدار درباره حمله غافلگیرانه روسیه نیاز داریم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم. اینجا جای جالبی برای بودن نیست… عمیقاً ناامیدکننده است.

تفاوت در تعداد نیروها بین بریتانیا و روسیه فاحش است. بریتانیا حدود ۱۳۷۰۰۰ پرسنل نظامی، ۲۲۷ تانک و ۵۰۱۵ خودروی زرهی دارد. در حالی که روس ها علیرغم تلفات سنگین در اوکراین، قبل از تهاجم، ۱۳۵۰۰۰۰ سرباز، ۱۲۴۲۰ تانک و بیش از ۳۰۰۰۰ خودروی زرهی در منطقه دارند. کرملین همچنین حدود ۶۰۵ کشتی در نیروی دریایی خود در مقایسه با ۷۰ کشتی بریتانیا دارد – که دارای دو ناو هواپیمابر و شش ناوشکن در ناوگان خود است.

هفته گذشته دولت انگلیس از برنامه های خود برای هزینه ۵ میلیارد پوند اضافی در دو سال آینده – که کسری از ۸ تا ۱۱ میلیارد پوندی است که بنا بر گزارش‌ها، وزیر دفاع بن والاس در پی آن است، خبر داد. ریشی سوناک همچنین متعهد شد که هزینه‌های دفاعی را از کمی بیش از دو درصد درآمد ملی به ۲.۵ درصد افزایش دهد – اما چارچوب زمانی در مورد زمان تحقق این امر را اعلام نکرد.

این تعهد توسط دریاسالار سر تونی راداکین، رئیس ستاد دفاع ارتش مورد استقبال قرار گرفت و گفت که اگر هدف جدید ظرف ۱۰ سال محقق شود، معادل ۱۰۰ میلیارد پوند اضافی خواهد بود.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *