انتقاد شدید رئیس سابق یوفا از VAR؛ آشغال خوب!


میشل پلاتینی در اظهاراتی VAR را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از ایسنا، میشل پلاتینی ستاره سابق فوتبال فرانسه و رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در سخنانی از فناوری کمک داور ویدیویی (VAR) انتقاد کرد و آن را یک “آشغال خوب” توصیف کرد. 

VAR در سال های اخیر در لیگ های بزرگ اروپایی (ابتدا آلمان و در ادامه فرانسه، اسپانیا و ایتالیا) مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت، از آغاز فصل 20-2019 در لیگ برتر انگلیس هم البته به شیوه متفاوت (عدم مراجعه داور به کنار زمین برای بازبینی) مورد استفاده قرار گرفت.

با این وجود، این فناوری در هفته های اخیر انتقادات فراوانی را به همراه داشته است. اصلی ترین انتقادها نسبت به این است که چرا داوران نباید خود برای بازبینی تصاویر به کنار زمین بیایند، اتفاقی که منجر به گرفتن تصمیماتی متناقض در بازی های گوناگون شده است.

پلاتینی در گفت و گویی تلویزیونی در این خصوص گفت:

“همیشه مخالف استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی در فوتبال بودم. می‌توانم نیم ساعت توضیح دهم تا بگویم چرا VAR مشکلات را برطرف نکرد. من مخالف VAR هستم. این فناوری یک آشغال خوب است و متاسفانه به عقب بازنمی‌گردیم.”

پلاتینی در دوران زمامداری خود در یوفا همواره با استفاده از تکنولوژی مخالفت می‌کرد و به جای آن، پیشنهاد افزایش تعداد داوران را به تصویب رساند. با این حال در دوران جانشین او، آلکساندر چفرین، یوفا نیز مانند فیفا به استفاده از فناوری روی آورد و در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا از VAR استفاده کرد.

7712

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *