افزایش قیمت طلا /ماه نحس اونس و بیت کوین به پایان رسید؟


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در روز چهارشنبه مانند روز سه شنبه افزایشی بود. امروز قیمت هر اونس از فلز زرد در بازارهای جهانی به بالاتر از مرز ۱۹۶۳ دلاری رسید.

در روزی که گذشت طلا تحت تاثیر کاهش نرخ سود اوراق قرضه آمریکا توانست برای دومین روز متوالی بازه ای مثبت داشته باشد. هرچند که تحلیل گران با وجود افزایش قیمت طلا اما چشم نداز قیمتی این فلز ارزشمند را نزولی می بینند.

از طرفی بازارها برخلاف هفته های گذشته در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره فدرال رزرو در نشست بعدی نیز افزایش پیدا کند و از سوی دیگر فضای خوشبینانه ای که درباره مذاکرات سقف بدهی ایالت متحده آمریکا وجود دارد تمام فاکتورهای موجود در بازار را به ضرر طلا نشان می‌دهد.

به همین دلیل نیز طلا در روز انتهایی ماه می در آستانه ثبت یک ماه نزولی پس از ۲ ماه با بازدهی مثبت قرار گرفته است.

البته در روزی که گذشت دو گزارش منتشر شد که هرکدام طلا را در دو جهت مختلف سوق می‌داد. از سویی داده های بازار کار آمریکا بهتر از پیش بینی ها منتشر شد و شک بازارها در مورد افزایش بعدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور را تقویت کرد. ولی از سوی دیگر شاخص مدیران خرید شیکاگو ضعیف‌تر از انتظارات بود و کمی باعث دلگرمی صعودی های بازار طلا شد.

همچنین امروز روز به شدت نزولی برای بیت کوین بود و بزرگترین رمز ارز جهان بیش از ۲.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد تا این رمز در آستانه از دست دادن مرز ۲۷ هزار دلاری قرار بگیرد. با این حساب بازدهی ماهانه بیت کوین در ماه می به منفی ۷.۵ درصد رسید. این در حالی است که قبل از این ۴ ماه متوالی با بازدهی مثبت را پشت سر گذاشته بود.

اتریوم امروز مانند بیت کوین بیش از دو درصد از قیمت خود را از دست داد تا در آخرین ساعت معاملاتی روز چهارشنبه به قیمت هزار و ۸۶۵ دلار برسد. بازدهی اتریوم نیز در ماه می در محدوده منفی بود.

 

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *