استقلال شاید 1410 بتواند به پرسپولیس برسد!


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ورزش سه، پیروزی چهار بر صفر مقابل نساجی، بهترین پایان‌بندی ممکن برای لیگ درخشان پرسپولیس بود. جایی که آنها در صدر جدول کار را آغاز کردند و بعد از دوری چند هفته‌ای، دوباره به جایی برگشتند که هواداران پرسپولیس کنایه‌آمیز آن را «خانه» تیمشان می‌دانند.

پرافتخارترین باشگاه لیگ ایران تا یک‌دهه آینده

این پانزدهمین قهرمانی لیگ برای تیمی بود که اولین بار در  سال 1350 این جام را با آلن راجرز بالای سر برد. سپس در سال 1352 و در لیگ تخت جمشید موفق شد بار دیگر این جام را بالای سر ببرد. پرسپولیس بدشانس بود که در دوره جنگ ایران – عراق، لیگ سراسری جای خود را به جام باشگاه‌های تهران داد وگرنه پنج قهرمانی متوالی تیم علی پروین، می‌توانست تیم کنونی پرسپولیس را به 20 قهرمانی در لیگ برساند.

1877120

با این حال دهه 1370 نیز روزهای درخشان تیمی شد که با نسل جدید خود به یکه‌تاز فوتبال ایران تبدیل شده بود. آنها 4 دوره در لیگ آزادگان قهرمان لیگ شدند و شاید اگر انصراف اجباری در سال 1375 نبود، حالا تعداد قهرمانی بیشتری هم داشتند.

پرافتخارترین تیم لیگ ایران، دوره حرفه‌ای لیگ را هم با قهرمانی آغاز کرد. آخرین قهرمانی پروین مژده بالانشینی سرخ‌ها در لیگ برتر ایران را می‌داد. اگرچه تا جام بعدی 6 سال و سپس 9 سال صبر کردند اما روزهای خوب ناگهان با مرد کروات فرا رسید. لیگ شانزدهم با دست‌های کاپیتان پرسپولیس بالا رفت تا قرمزها فرصت‌طلبانه، فرمت لیگ‌های اروپایی را برگزینند و یک ستاره به روی لوگوی تیمشان الصاق کنند.

1877122

اما این پایان کار نبود. لیگ هفدهم، هجدهم، نوزدهم و بیستم نیز به پرسپولیس رسید. انگار قهرمانی با روحشان عجین شده بود، تفاوتی نداشت برانکو روی نیمکت باشد یا کالدرون و یا حتی یک گزینه داخلی به نام یحیی گل‌محمدی. اتفاقا یحیی که آمد پرسپولیس جان دوباره گرفت و به جام، چند باره رفت.

یک سال وقفه، خرق عادت برای تیمی بود که به سرعت فرم خود را باز یافت و این بار در رقابتی جانانه با دو رقیب قدرتمند، دستش را به جام طلایی رساند. حالا آنها 15 جام قهرمانی در کارنامه خود دارند. شش تا بیشتر از نزدیک‌ترین رقیبشان، استقلال. صدرنشینی پرسپولیس در جدول افتخارات لیگ ایران تا 7 سال دیگر ادامه خواهد داشت، به شرطی که تمام این 7 سال با قهرمانی استقلال به پایان برسد – اتفاقی که تاکنون هرگز در فوتبال ایران رخ نداده و بهترین رکورد نیز متعلق به پرسپولیس با پنج قهرمانی متوالی است.

1877121

پس شاید چندان هم بی‌راه نگویند قرمزهایی که خود را صدرنشین الی‌الابد جدول افتخارات در لیگ ایران می‌دانند. به نظر صبر بسیار بباید تا این جایگاه حتی به خطر بیفتد – شاید اینکه پرسپولیس به سمت جام بیستم و ستاره دوم پیش برود، به ذهن‌ها نزدیک‌تر باشد تا اینکه تیم دیگری زودتر از پرسپولیس شانزدهمین قهرمانی خود در لیگ را کسب کند.

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *