اتمام حجت اردوغان با غرب / وارد جنگ علیه روسیه نمی شویم


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی «هابر» گفت: «اگر تلاش‌های ما در دو سال گذشته نبود، غرب ترکیه را به جنگ علیه روسیه می‌کشاند. تا زمانی که ما اینجا در قدرت هستیم، این اتفاق نمی‌افتد.»

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود که کشورش قصد دارد نقش میانجی بین روسیه و اوکراین را ایفا کند.

سفیر عربستان میهمان ضیافت افطار سفارت ایران در بغداد

رجب طیب اردوغان همچنین در بخشی دیگری از صحبت‌هایش گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه احتمالا ۲۷ آوریل به ترکیه سفر خواهد کرد.

اردوغان اوایل چهارشنبه گفت که قرار است سوخت هسته‌ای در نیروگاه هسته‌ای «آق قویو» در ۲۷ آوریل بارگیری شود. رئیس‌جمهوری ترکیه به شبکه تلویزیونی هابر گفت: «در ۲۷ آوریل، شاید آقای پوتین هم بیاید یا از طریق یک سیستم آنلاین با هم ملاقات کنیم و امیدوارم اولین قدم را برداریم.»

رجب طیب اردوغان همچنین چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت‌وگو با همتای مجارستانی خود گفت: «ترکیه مایل است هر چه سریعتر مذاکرات بین روسیه و اوکراین را سازماندهی کند.»

رئیس‌جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: «ما می‌خواهیم صلح بین اوکراین و روسیه را بر سر میز مذاکره برقرار کنیم.»

اردوغان همزمان اعلام کرد که آنکارا مایل است برگزاری نشست‌هایی در استانبول را از سر بگیرد، جایی که چندین دور مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین با هدف خاتمه دادن به جنگ برگزار شده است.

پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در ۱۱ ژانویه به خبرنگاران گفت که روسیه همیشه آماده حل و فصل مسائل بر سر میز مذاکره بوده است. با این حال، قوانین اوکراین رئیس‌جمهوری این کشور را از گفت‌وگو با کرملین منع می‌کند و کشورهای غربی حاضر نیستند به کی‌یف اجازه هیچ گونه انعطافی بدهند. پسکوف توضیح داد که در این زمینه هیچ چشم‌اندازی برای مذاکره با اوکراین وجود ندارد.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *