گلزن‌ترین استقلال یک دهه اخیر؛ قدرتنمایی دوباره با استراما


استقلال استراماچونی نتوانست صدرنشین شود اما صاحب بهترین خط حمله سال‌های اخیر لیگ برتر است.

به گزارش وبسایت نود، زدن دو گل در اصفهان و به سپاهان، کار راحتی برای هیچ تیمی محسوب نمی‌شود. ماموریتی که استقلال و استراما، موفق به انجامش شدند. هر چند گل دقایق پایانی نورافکن باعث شد عملکرد خوب خط حمله‌شان، با پیروزی و صدرنشینی به پایان نرسد. استقلال قبل از این در تبریز هم، 4 گل به تراکتورسازی زده بود و آماری فوق العاده داشت. آن‌ها با 25 گل زده در 12 بازی، یکی از بهترین خطوط حمله سالیان اخیر لیگ برتر محسوب می‌شوند.


از لیگ دوازدهم تا امروز، هیچ تیمی نتوانسته تا هفته دوازدهم آماری بهتر از استقلال در خط حمله داشته باشد. تنها نمونه مشابه هم، سپاهان فصل پیش است که هفته دوم 6 گل به سپیدرود زد و توانست به لطف همین شروع خوب، تا هفته دوازدهم مثل استقلال به آمار 25 گل برسد. برای خود استقلالی‌ها، داشتن چنین خط حمله‌ای در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است.


آخرین باری که استقلال، توانست چنین خط حمله‌ای داشته باشد به لیگ هشتم برمی‌گردد. سالی که با امیر قلعه‌نویی و تیم تهاجمی‌اش، به قهرمانی لیگ برتر هم رسیدند. استقلال در آن فصل تا هفته دوازدهم، 26 گل زده بود. بعد از آن و در 10 دوره بعدی، گل‌های زده استقلال تا این هفته به زحمت از 20 گل عبور می‌کرد و حالا، آن‌ها با زوج دیاباته و قائدی و نمایش فوق العاده بازیکنانی مثل وریا، کریمی و اسماعیلی، توانسته‌اند از مرز میانگین 2 گل در هر بازی عبور کنند.


نکته جالب اینجاست استقلال تا هفته چهارم، فقط 2 گل زده بود و در 8 بازی بعدی، موفق به زدن 23 گل شده است. اگر آن‌ها بتوانند این روند را ادامه بدهند، شاید رسیدن به رکورد بهترین خط حمله تاریخ لیگ هم برای‌شان دور از دسترس نباشد. به شرطی که اوج گیری‌شان، با فرودی زودهنگام به پایان نرسد.


22330

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *