کاپشنی که ۱۵ برابر مقاوم‌تر از فولاد است!


برترین‌ها: برند هلندی «Vollebak» اخیرا از «مقاوم‌ترین کاپشن جهان» رونمایی کرده است. این برند که سال‌هاست پوشاک اسپرت ماجراجویانه ارائه می‌دهد و بادوام‌ترین و محکم‌ترین پوشاک روی زمین را تولید می‌کند، حالا از مقاوم‌ترین و سخت‌ترین کاپشنی که تا به حال بشر ساخته رونمایی کرده است.

کاپشنی که 15 برابر مقاوم تر از فولاد است!

گفته می‌شود لایه بیرونی این کاپشن ۱۵ برابر مقاوم‌تر از فولاد و ۴۰‌درصد مقاوم‌تر از الیاف آرامید با استحکام بالا است که آن را دربرابر برش، پارگی و ضربه مقاوم می‌کند.

کاپشن پافر معمولا یکی از ضعیف‌ترین و ظریف‌ترین پوشاکی است که می‌خریم، اما این با بقیه فرق دارد و از مستحکم‌ترین پارچه تاریخ ساخته شده است. هر یک از الیاف بیرونی این کاپشن ۱۵ برابر قوی‌تر از فولاد است، یعنی اگر کاپشنی با همین وزن بپوشید که از ورق فولادی ساخته شده باشد، باز هم این کاپشن ۱۵ برابر مقاوم‌تر است.

کاپشنی که 15 برابر مقاوم تر از فولاد است!

مواد اولیه‌ای که در ساخت این کاپشن استفاده شده آن قدر سخت و مقاوم است که در ساخت زره انسان، خودروهای زرهی، سیستم‌ لنگر کشتی‌های غول پیکر و طناب‌های بستن سکو‌های نفتی در دریا‌های مواج و یخی استفاده می‌شود. در آزمایش‌های اولیه، این کاپشن آنقدر قوی بود که دستگاه‌هایی که قصد آزمایش آن را داشتند شکست و گلوله‌های شکلیک شده از کلاشینکف را متوقف کرد.

کاپشنی که 15 برابر مقاوم تر از فولاد است!

بیشتر کاپشن‌های پافر طوری طراحی می‌شوند که سبک باشند، بنابراین لایه بیرونی آن‌ها از پلی استر و نایلون ساخته می‌شود که به راحتی پاره می‌شوند، اما این کاپشن از ۱۰۰درصد دینما (dyneema) پوشیده شده که مقاوم‌ترین پارچه جهان است. این کاپشن تخریب ناپذیر ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد، اما قرار نیست بعد از یکی دو سال خراب شود، درواقع آنقدر مقاوم و فناناپذیر است که می‌توانید آن را برای فرزندان و نوه‌های خود به ارث بگذارید.

یک نکته جالب درباره این کاپشن تخریب ناپذیر این است که هر چه هوا سردتر باشد، بیشتر از شما محافظت می‌کند. وقتی دمای هوا به ۵۰- درجه سانتیگراد می‌رسد، این کاپشن ۵-۱۰درصد مقاوم‌تر می‌شود. هرچند این کاپشن، تخریب ناپذیر نامیده می‌شود، اما واقعا اینطور نیست. مثلا، مثل بیشتر کاپشن‌ها در مقابل آتش سوزی بسیار ضعیف است.

شاید ۹۸۵ دلار برای یک کاپشن گران به نظر برسد، اما کاپشن‌های گران‌تری هم در بازار هستند که هیچکدام ۱۰۰ سال یا بیشتر عمر نمی‌کنند.

منبع: odditycentral


اینجا محل قرارگیری تبلیغ شماست… با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *