پیش بینی قیمت دلار امروز شنبه 10 دی 1401


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دلار که در هفته ابتدایی دی‌ماه در مسیر افزایشی قرار گرفته بود، به احتمال زیاد هفته دوم زمستان را با افت قیمت شروع خواهد کرد. در انتهای هفته گذشته رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد؛ موضوعی که موجب شد فضای کاهشی زیادی در کانال‌های اطلاع‌رسانی دلار برجسته شود.

به دنبال این تغییر و صحبت‌های محمدرضا فرزین – رئیس کل جدید بانک مرکزی – مبنی بر تثبیت نرخ نیمایی دلار روی قیمت 28 هزار و 500 تومان، فروش ارز در بازار پشت خطی زیاد شد و اسکناس آمریکایی شروع به عقب‌نشینی کرد.

جمعه شب نیز رئیس کل جدید بانک مرکزی، نرخ 44 هزار تومانی را برای دلار قابل قبول ندانست و از مداخله ارزی در بازار آزاد سخن گفت. به نظر می‌رسد هراس از افزایش عرضه ارز در بازار آزاد در کوتاه‌مدت یکی از مهمترین عواملی بود که سطح فروش‌ها در میان معامله‌گران را افزایش داد.

در کنار این، خبرها از تشدید برخوردهای امنیتی در بازار ارز حکایت دارد و پلیس امنیت اقتصادی اعلام کرده که برخی معامله‌گران غیررسمی دستگیر شده‌اند. دیروز نیز عنوان شد که وزارت اطلاعات 320 نفر از عناصر به‌اصطلاح مخرب در بازار ارز را شناسایی کرده است.

روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرده که «طی انجام اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) به منظور ثبات‌بخشی به روند بازار ارز و برخورد با عوامل برهم‌زننده آن، تعدادی از گردانندگان و سرشاخه‌های اصلی کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات مجازی که درصدد قیمت‌گذاری جعلی ارزهای خارجی، انجام معاملات فردایی و سوداگری بودند، مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفته، شناسایی و دستگیر شدند.»

از نگاه برخی فعالان بازار ارز، احتمال افزایش عرضه ارز و برخورد در فضای بازار آزاد غیررسمی، ممکن است قیمت دلار را از سطوح کنونی عقب ببرد.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *