واکنش آذری به اظهارات شکاری: او هنوز باور ندارد ۱۰۵ هزار یورو برای حق آموزش است/ مبلغ حق انتقال «فوق‌العاده» است

[ad_1]

مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب آهن به موضع‌گیری رضا شکاری به صدور حکم فیفا واکنش نشان داد و اعلام کرد که حق رشد با حق انتقال متفاوت است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از تسنیم، روز گذشته (شنبه) اولین حکم پرونده شکایت باشگاه ذوب آهن از رضا شکاری و باشگاه رو‌بین‌کازان روسیه اعلام شد و فیفا اعلام کرد که باشگاه روسی باید 105 هزار یورو بابت حق آموزش این بازیکن به ذوب آهن پرداخت کند. این در حالی است که ذوبی‌ها برای فسخ یک طرفه و انتقال غیر قانونی این بازیکن به لیگ روسیه نیز شکایت کرده بودند که هنوز این رای اعلام نشده است.


رضا شکاری امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای با ربط دادن محکومیت باشگاه روبین‌کازان برای پرداخت مبلغ فوق به هزینه فسخ که در قراردادش با ذوب آهن لحاظ شده است, گفت:«آذری و ذوب‌آهن کار شاقی نکرده‌اند, زیرا همان موقع هم قرار بود با توافق دو باشگاه، روبین کازان 100 هزار دلار به ذوب‌آهن بدهد که تیم اصفهانی این را قبول نکرد و همین باعث شد کار به شکایت به فیفا برسد. فیفا هم در نهایت حکم به پرداخت همان 100 هزار دلار داد و 10 هزار دلار هم به خاطر دیرکرد به این مبلغ اضافه شد».


سعید آذری مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب آهن در این‌باره به تسنیم گفت: شکاری هنوز باور ندارد که این 105 هزار یورو برای حق آموزش است. شکاری از 100 هزار دلاری صحبت می‌کند که در قرارداد سال اولش با ذوب آهن برای فسخ قرارداد در صورت داشتن پیشنهاد خارجی بوده که این به حکم روز گذشته فیفا ربطی ندارد. یعنی این 100 هزار دلار برای حق انتقال بوده و به حق آموزش هیچ ربطی ندارد. علاوه بر این، 100 هزار دلار برای سال اول بوده و در قرارداد سال دوم این بازیکن با ذوب آهن آمده که دو طرف با تعیین مبلغ توافقی می‌توانند قراردادشان را فسخ کنند و دیگر 100 هزار دلاری هم در کار نیست.


وی ادامه داد: هنوز رای فیفا درباره حق انتقال و فسخ غیر قانونی شکاری اعلام نشده و باشگاه ذوب آهن هم برای حق انتقال این بازیکن مبلغ فوق‌العاده‌ای که خیلی بیشتر از 100 هزار دلار است را خواهان شده است. بنابراین 105 هزار یوریی که روز گذشته اعلام شده و باشگاه روسی باید به ذوب آهن پرداخت کند, ربطی به هزینه انتقال ندارد. رای انتقال قرار است به زودی اعلام شود و امیدوارم باشگاه ذوب آهن برای هزینه انتقال نیز مبلغ قابل‌ توجه‌ای را به دست بیاورد.


مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب آهن درباره اینکه رضا شکاری از سوی دنیزلی از ترکیب تراکتور کنار گذاشته است, گفت: این اتفاقی بود که می‌توانست برای باشگاه پرسپولیس هم که خواهان جذب شکاری بود رخ دهد اما مدیران پرسپولیس به حرف من گوش کردند و او را جذب نکردند. شکاری هنوز تحت راهنمایی‌های اشتباه حرکت می‌کند و این اظهارنظر‌های اشتباه درباره یک حقیقت واضح کاری را پیش نمی‌برد. من نمی‌خواهم فوتبال شکاری آسیب ببیند و از ابتدا به دنبال حق و حقوق باشگاه ذوب آهن بوده‌ام که الان توانستیم مرحله اول آن را برای حق رشد بگیریم. بهتر است رضا تمرکزش را روی فوتبالش بگذارد تا رو به نابودی نرود و از او می‌خواهم تحت تاثیر برخی صحبت‌های غیر منطقی قرار نگیرد و اشتباهش را ادامه ندهد.


آذری درباره اینکه چرا روند رسیدگی به این پرونده در فیفا طولانی شده است, یادآور شد: هزار برگ دفاعیات به فیفا ارسال کرده‌ایم و رسیدگی به آنها زمان‌بر است, علاوه بر این یک بار وکیل و قاضی پرونده نیز عوض شده‌اند که باعث طولانی‌تر شدن صدور احکام شده است. فکر می‌کنم آرای باقی مانده به زودی منتشر خواهد شد.


1870

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *