معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹


برترین‌ها: سدان‌های لوکس را باید ایمن‌ترین وسایل نقلیه موجود در جاده‌ها دانست. اتومبیل‌های یادشده از نظر ظاهری بسیار خوب بوده و به طور معمول مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی و کمک راننده هستند. ولی مانند سایر کلاس‌بندی‌های خودرویی در کلاس اتومبیل‌های لوکس نیز برخی از مدل‌ها از نظر ایمنی نسبت به سایر هم دسته‌های خود در شرایط بهتری به سر می‌برند.

موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه‌ها (IIHS) در ایالات‌متحده آمریکا به تازگی ۱۱ سدان لوکس و ایمن را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است. هر کدام از اتومبیل‌های مزبور بهترین امتیاز و جوایز ایمنی مانند «Top Safety Pick+» را به دست آورده و ما در لیست مذکور شاهد حضور یک وسیله نقلیه کاملاً برقی و پیشرو به نام تسلا مدل ۳ (Tesla Model ۳) هستیم.

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

مدل‌های یادشده در لیست موسسه «IIHS» دارای سیستم ترمز خودکار پیشرفته بوده و می‌توانند در صورت لزوم و برای جلوگیری از تصادف با سرعت ۵ مایل یا بیشتر به شکل خودکار ترمز کرده و متوقف شوند. موسسه «IIHS» اتومبیل‌های لیست خود را دو مرتبه و با سرعت ۱۲ و ۲۵ مایل در ساعت آزمایش کرده و نتیجه خوبی حاصل کرده است.

لازم به ذکر است که رعایت استاندارد‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار برای ورود به لیست اصلی ایمن‌ترین وسایل نقلیه از نگاه «IIHS» کافی نیست. برای به دست آوردن امتیاز «Top Safety Pick+» باید عملکرد چراغ‌ها را مورد بررسی قرار داد. اغلب وسایل نقلیه به چراغ‌های خودکار مجهز هستند؛ اما شاید عملکرد چراغ‌های یادشده در تمام سطوح و شرایط یکسان نبوده و مشکل آفرین باشند.

از نظر «IIHS» تقریباً نیمی از تصادفات منجرب به فوت در ایالات‌متحده، در شب رخ داده و بیش از یک چهارم آن‌ها در جاده‌های خاکی و غیر مجاز به وقوع پیوسته است.

متاسفانه تنها ۱۴ درصد از سیستم‌های چراغ‌های آزمایش شده برروی وسایل نقلیه گوناگون امتیاز خوبی کسب کرده‌اند. چراغ‌های مردود باعث دید نامناسب راننده شده و یا بیش از حدِ مجاز نور دارند؛ بنابراین بیشتر آن‌ها مردود شده و یا امتیاز ضعیفی از موسسه «IIHS» گرفته‌اند.

با این حال باید توجه داشت که «IIHS» تمام اتومبیل‌های لوکس بازار را آزمایش نمی‌کند. سازمان مذکور بیشتر برروی وسایل نقلیه پرفروش متمرکز شده و به همین خاطر به اتومبیل‌هایی گران قیمت مانند: آئودی‌ای ۸ (Audi A۸)، مرسدس‌بنز کلاس اس (Mercedes-Benz S-Class) و بی‌ام‌و سری ۷ (BMW ۷ Series) نمی‌پردازد.

همچنین «IIHS» به سراغ برند‌هایی مانند بنتلی (Bentley) و رولزرویس (Rolls-Royce) نمی‌رود؛ زیرا حجم تولید محصولات کمپانی‌های یادشده بسیار پایین بوده و قیمت‌گذاری آن‌ها نیز بسیار عجیب و غریب است.

علاوه بر این برخی از وسایل نقلیه جدید یا آن‌هایی که به تازگی و کاملاً تغییر کرده‌اند؛ هنوز مورد ارزیابی «IIHS» قرار نگرفته‌اند. این در حالی است که مدل‌های پیشین اتومبیل‌های مذکور توسط موسسه «IIHS» بررسی شده‌اند. موسسه «IIHS» با انجام آزمایش‌های دوره‌ای و تصادفی، جدول و رتبه‌بندی خود را در طول سال بروزسانی می‌کند.

امتیاز «Top Safety Pick+» معمولاً به سدان‌های لوکس متوسط و بزرگ اختصاص می‌یابد. باید متذکر شد که نتایج تست تصادف «Frontal» باید به طور دقیق و میان اتومبیل‌هایی با شرایط یکسان مقایسه شود.

این یعنی یک سدان کوچک و سبک از نظر سطح حفاظتی سرنشینان، لزوماً مانند مدلی بزرگ‌تر و سنگین‌تر نبوده و این دو با یکدیگر متفاوت هستند و نتیجه نهایی یکسان نخواهد بود. همچنین در آزمایش ضربه‌های جانبی باید به اندازه و وزن وسایل نقلیه توجه داشت تا یک مقایسه حساب شده و صحیح را در رتبه‌بندی نهایی انجام داد.

آئودی‌ای ۶ (Audi A۶)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹
آئودی‌ای ۶ مانند سایر اتومبیل‌های لیست ما موفق به دریافت امتیاز «Top Safety Pick+» از موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه‌ها شده است. آئودی‌ای ۶ به دلیل مجهز بودن به چراغ‌هایی کارآمد و با رتبه «Good» موفق به کسب امتیاز مزبور شده است. در آئودی‌ای ۶ از لامپ‌های LED استفاده شده و به شکل هوشمند و خودکار شاهد تابش نور به بالا و پایین هستیم.

چراغ‌های مذکور در نسخه‌های «Premium Plus» و «Prestige» آئودی‌ای ۶ به شکل استاندارد در دسترس هستند. اما سیستم مزبور در نسخه «Premium» وجود نداشته و به عنوان یک آپشن اضافی عرضه می‌شود. سیستم ترمز خودکار و استاندارد آئودی‌ای ۶ «Audi Pre Sense Front» در سرعت‌های ۱۲ و ۲۵ مایل و برای جلوگیری از تصادفات آزمایش شده و امتیاز مناسبی گرفته است.


بی‌ام‌و سری ۳ (BMW ۳ Series)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

اتومبیل خاص و بی‌نظیر بی‌ام‌و سری ۳ به عنوان یک سدان ماجراجو و پر هیجان و به دلیل استفاده از چراغ‌های LED هوشمند موفق به کسب امتیاز «Top Safety Pick+» شده است.

تابش نور در اتومبیل مذکور مطابق با انحراف جاده و فرمان بوده و میزان تابش آن به شکل اتوماتیک تنظیم می‌شود. این ویژگی خاص در نسخه‌های «۳۳۰i» و «۳۳۰i xDrive» اتومبیلِ مزبور ارائه شده است.

سری ۳ بی‌ام‌و با دو سیستم گوناگون در چراغ‌های جلو عرضه می‌شود. درباره سیستم نخست صحبت کردیم و حالا باید بدانید که سیستم دوم تنظیماتی استاندارد و از پیش تعریف شده داشته و عملکرد ضعیفی دارد. هر دو نسخه مذکور به شکل استاندارد از سیستم حفاظتیِ فعال بی‌ام‌و استفاده کرده و به ترمز‌های خودکار مجهز هستند.


بی‌ام‌و سری ۵ (BMW ۵ Series)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

بی‌ام‌و سری ۵ عملکردی همانند برادر یا خواهر کوچک‌تر خود داشته و از نظر ایمنی تقریباً با سری ۳ محصولات بی‌ام‌و برابری می‌کند.

چراغ‌های LED خودکار را باید در مدل‌های «۵۳۰»، «۵۳۰xi» و «۵۴۰i» جستجو کرد و به سادگی از امتیاز «Top Safety Pick+» برخوردار شد. تابش نور چراغ‌های سری ۵ مطابق با انحراف جاده و فرمان تغییر کرده و میزان تابش نور هم به شکل خودکار تنظیم خواهد شد.

ولی سیستم خاص چراغ‌های LED بی‌ام‌و فقط یک حاشیه است؛ زیرا نمی‌توان به سادگی از کنار سیستم استاندارد ترمز اتوماتیک «City Collision Mitigation» (به عنوان بخشی از امکانات بسته Driver Assistance Plus II) و… گذشت!


جنسیس جی‌۷۰ (Genesis G۷۰)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

سدان جمع و جور جنسیس جی ۷۰ رقیب سری ۳ محصولات بی‌ام‌و است. در طراحی این اتومبیل از خطوط بسیار زیبایی استفاده شده و نتایج تست تصادف موسسه «IIHS» نشان می‌دهد که جنسیس جی ۷۰ به خوبی از سرنشینان خود محافظت می‌کند. عملکرد چراغ‌های LED جی ۷۰ بسیار خوب بوده و موفق به کسب امتیاز «Top Safety Pick+» شده است.

چراغ‌های انطباقی و خودکار جی ۷۰ به عنوان بخشی از بسته‌های «Prestige»، «Dynamic» و «Sport» در مدل‌های ۲ لیتری توربو و یا ۳.۳ لیتری توربو و مجهز به گیربکس اتوماتیک وجود دارد.

سیستم غیر انطباقی چراغ‌های جی ۷۰ در نسخه‌های ۲ لیتری توربو دستی، ۳.۳ لیتری توربو و ۲ لیتری توربو و مجهز به گیربکس اتوماتیک وجود دارد؛ اما برای استفاده از نسخه انطباقی آن‌ها در مدل ۲ لیتری توربو، باید به سراغ بسته سفارشی «Elite» رفت.

چراغ‌های استاندارد موجود برروی نسخه ۲ لیتری توربو و مجهز به گیربکس اتوماتیک بسیار ضعیف هستند. با این حال نباید از سیستم «Collision avoidance system» جنسیس و سیستم شناسایی عابرین پیاده گذشت!


جنسیس جی‌۸۰ (Genesis G۸۰)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

جنسیس جی ۸۰ سدانی لوکس و میان رده بوده و طراحی داخلی و خارجی آن جذاب است. این اتومبیل بسیار دل‌پذیر بوده و شما را خسته نخواهد کرد. جنسیس جی ۸۰ به خوبی از سرنشینان خود محافظت کرده و بهترین امتیازات ایمنی را به خود اختصاص می‌دهد؛ اما برای کسب امتیاز برتر موسسه «IIHS» نیازمند استفاده از مجموعه‌ای از چراغ‌های خاص در جلو است.

چراغ‌های مذکور LED بوده و قابلیت انطباق‌پذیری با انحراف جاده، فرمان و همچنین افزایش خودکارِ شعاع تابشی نور را دارند. این سیستم در نسخه ۳.۳ لیتری توربو و اسپرت جنسیس جی ۸۰ وجود دارد.

اگر سیستم مزبور را در نسخه‌های ۳.۸ و ۵ لیتری می‌خواهید؛ باید به سراغ بسته سفارشی «Ultimate» بروید. چراغ‌های جلوی نسخه‌های استاندارد ۳.۸ لیتری و «Premium» جی ۸۰ شرایط قابل قبولی دارند. سیستم ترمز اضطراری خودکار جی ۸۰ هم نباید از قلم انداخت.


جنسیس جی‌۹۰ (Genesis G۹۰)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

سومین مدل از زیر مجموعه لوکس‌سازِ هیوندای، سدانِ بزرگ و گران قیمت جی ۹۰ است. محصول مذکور امتیاز «Top Safety Pick+» را از موسسه «IIHS» گرفته و ایمنی آن تضمین شده است.

چراغ‌های جلو جی ۹۰ هم از نوع LED بوده و شعاع تابش نور آن‌ها با انحراف جاده و فرمان تغییر خواهد کرد. همچنین چراغ‌های یادشده به طور خودکار نور بالا و پایین را تنظیم کرده و به رانندگان در شرایط ترافیکی کمک می‌کنند. علاوه بر این باید به یاد داشت که سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک و استاندارد جی ۹۰ از جایگاه مناسبی در رتبه‌بندی «IIHS» برخوردار است.


لکسوس ئی‌اس ۳۵۰ (Lexus ES ۳۵۰)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

سدان لوکس و سایز متوسط لکسوس ئی‌اس ۳۵۰ در مدل‌های «۳۵۰»، «۳۰۰h» و «۳۵۰ F Sport» به چراغ‌های LED از نوع «Triple-Beam» مجهز بوده و نمرات برتر موسسه «IIHS» را دریافت کرده است.

چراغ‌های مذکور قابلیت انطباق با انحراف جاده و چرخش فرمان را داشته و میزان تابش نور آن‌ها به شکل خودکار تنظیم خواهد شد. چراغ‌های مذکور به شکل استاندارد برروی تمام مدل‌های لکسوس ئی‌اس حضور داشته و علاوه بر این نباید سیستم پیشگیری از برخورد با عابرپیاده لکسوس را در ئی‌اس ۳۵۰ را نادیده گرفت.


لینکلن کانتیننتال (Lincoln Continental)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

سدان بزرگ لینکلن کانتیننتال برای رقابت با رقبای اروپایی خود ساخته شده و از ایمنی خوبی برخوردار است. کانتیننتال نظر «IIHS» را جلب کرد؛ اما این اتومبیل لوکس تنها در شرایطی می‌تواند از امتیاز «Top Safety Pick+» برخوردار شود که به چراغ‌های LED هوشمند مجهز باشد.

بنابراین برای برخورداری از چراغ‌های LED مزبور باید به سراغ نسخه‌هایی مانند «Black Label» رفت. همچنین نسخه‌هایی از کانتیننتال به لامپ‌های HID مجهز شده و تمام نسخه‌های آن به سیستم ترمز خودکار و حفاظت از عابرین پیاده مجهز شده‌اند.


مرسدس‌بنز کلاس سی سدان (Mercedes-Benz C-Class Sedan)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

سدانِ مرسدس‌بنز کلاس سی بسیار ایمن و زیبا است. این اتومبیل در بسته سفارشی «Adaptive HighBeam Assist» از چراغ‌های انطباقی و اتوماتیک استفاده کرده و رتبه بسیار خوبی در لیست موسسه «IIHS» دارد. البته باید توجه داشت که فقط نسخه‌ای از کلاس سی سدان مورد پذیرش «IIHS» است که از چراغ‌های LED هوشمند استفاده می‌کند.

همچنین باید اشاره کرد که کلاس سی به شکل استاندارد به سیستم ترمز کمکی فعال مجهز بوده و می‌توان دستیار ترمزِ فعال و مطابق با شرایط ترافیکی (موجود در بسته سفارشی Driver Assistance) را هم برای کلاس سی سفارش داد.


مرسدس‌بنز کلاس ئی سدان (Mercedes-Benz E-Class Sedan)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

مرسدس‌بنز کلاس ئی سدان یکی اتومبیل‌های میان رده لوکس و ظریف است. اگر نسخه‌های «Premium II» یا «Premium III» اتومبیل مذکور را خریداری کرده و از چراغ‌های انطباقی LED بهره‌مند شوید؛ امتیاز «Top Safety Pick+» را به خود اختصاص داده و خیال خود را راحت می‌کنید.

چراغ‌های جلوی اتومبیل مزبور استاندارد بوده و قابل قبول هستند. همچنین در مرسدس‌بنز کلاس ئی از ترمز‌هایی فعال و خودکار با توانایی بالایی استفاده شده است.


تسلا مدل ۳ (Tesla Model ۳)

معرفی ایمن‌ترین سدان‌های لوکس ۲۰۱۹

تسلا مدل ۳ پس از آئودی «eTron»، دومین اتومبیل الکتریکی بود که توانست امتیاز «Top Safety Pick+» را از موسسه «IIHS» دریافت کند. برخلاف اکثر مدل‌های موجود در لیست ما، مدل ۳ به شکل استاندارد از بهترین چراغ‌های جلو استفاده کرده و از چراغ‌های LED بازتابنده و تابش نور خودکار برخوردار است.

تسلا مدل ۳ به شکل استاندارد از سیستم ترمز اضطراری با عملکردی بسیار معقول برخوردار است. همچنین سیستم «Autopilot» تسلا در مدل ۳ وجود دارد. این سیستمِ پیشرفته اتومبیل شما را به شکل خودکار هدایت کرده و تغییر سرعت در سطوح شیب‌دار و بدون شیب و همچنین تغییر خط حرکتی و… را انجام می‌دهد.

منبع: motor۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *