طرز تهیه دونات نارگیلی در فر


برترین‌ها: دونات نارگیلی در فر با طعمی رویایی و بافتی بسیار نرم است که به سرعت در دهان آب می‌شود. این دونات با یک لایه براق کننده شیرین و در انتها روی آن با نارگیل رنده شده پوشانده شده است و در هر لایه آن کاملا طعم نارگیلی آن حس می‌شود.

دونات نارگیلی بر خلاف بسیاری از دونات‌هایی که در روغن سرخ می‌شوند، خیلی راحت در فر گذاشته می‌شود و رژیمی و سالم‌تر است. روی این دونات با نارگیل رنده شده تزئین می‌شود. برای تزئین این دونات هم از نارگیل خام و هم برشته شده می‌توانید استفاده کنید؛ بنابراین من نیمی از هر کدام استفاده می‌کنم.

طرز تهیه دونات نارگیلی در فر

اما نارگیل بسیار ریز شده از هر چیزی بهتر است. بافت ریز از روی بافت نرم و پفی دونات نمی‌ریزد. شما می‌توانید با رنده ریز، نارگیل را ریز کنید و یا آن را از فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی خریداری کنید. برای درست کردن این دونات‌ها باید قالب مخصوص را خریداری کنید. البته برای درست کردن آن می‌توانید از قالب مینی دونات هم استفاده کنید. زمان پختن با مینی دونات حدود ۶ دقیقه خواهد بود.

این دونات را می‌توانید با یک لیوان شیر سرد سرو کنید یا یک لیوان چای ولرم برای عصرانه. البته شما مختار هستید که آن را با آب میوه مورد علاقه‌تان نیز سرو کنید. توجه کنید که برای براق کننده دونات از شیر نارگیل استفاده نکنید؛ شیر گاو برای این مورد بهتر است. شیر نارگیل چسبناک است.

طرز تهیه دونات نارگیلی در فر

مواد لازم:

  • آرد: ۲ و ۱/۴ پیمانه (۲۳۰ گرم)
  • بیکینگ‌پودر: ۲ قاشق چای‌خوری
  • شکر سفید: ۲/۳ پیمانه (۱۴۰ گرم)
  • کره نرم شده: ۱/۴ پیمانه (۱۴۰ گرم)
  • روغن گیاهی: ۱/۴ پیمانه (۶۰ میلی لیتر)
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • اسانس نارگیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • اسانس وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • شیر نارگیل: ۱ پیمانه (۲۳۵ میلی لیتر)
  • آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

مواد براق کننده و رویه

  • پودر شکر: ۱ و ۱/۲ پیمانه (۱۷۷ گرم)
  • شیر: ۳ قاشق غذاخوری (۴۵ میلی لیتر)
  • کره نمکی: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری (۲۱ گرم)، ذوب شده
  • اسانس نارگیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • نارگیل رنده ریز: ۳/۴ پیمانه (۵۶ گرم)، برشته یا خام

طرز تهیه دونات نارگیلی در فر

طرز تهیه دونات نارگیلی در فر

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سلسیوس گرم کنید.

۲. در کاسه مخلوط آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را به مدت ۲۰ ثانیه با هم مخلوط کنید، کنار بگذارید.

۳. در کاسه همزن الکتریکی که قطعه مخلوط کن روی آن قرار داده شده، کره و شکر را با هم مخلوط کنید سپس در روغن گیاهی را با آن مخلوط کنید.

۴. یک تخم مرغ را افزوده، بهم بزنید سپس تخم مرغ دوم را اضافه کنید، اسانس نارگیل و اسانس وانیل را هم بیفزایید.

۵. ۱/۳ مخلوط آرد را اضافه کنید سپس روی سرعت کم آن را با سایر مواد ترکیب کنید، ۱/۲ شیر نارگیل و آب لیمو را اضافه کنید.

۶. ۱/۳ دیگر مخلوط آرد را اضافه کرده و ۱/۲ دیگر شیر نارگیل را بیفزایید و مخلوط کنید. در انتها ۱/۳ باقیمانده آرد را اضافه کنید، خمیر را با قاشق پلاستیکی بهم بزنید تا مطمئن شوید که به طور یکسان مخلوط شده است.

۷. قالب دونات را با اسپری آشپزی، اسپری کنید. خمیر را داخل یک کیسه زیپ لاک بزرگ بریزید.

۸. گوشه کوچکی از کیسه پلاستیکی را برش بزنید و خمیر را داخل قالب‌های دونات بریزید، طوری که بیش از نیم سانت بالای قالب خالی باشد.

۹. قالب دونات را در فر از پیش گرم شده بگذارید و اجازه دهید که دونات‌ها بپزند؛ این کار حدود ۸ تا ۱۱ دقیقه زمان می‌برد. پس از پختن آن‌ها حدود ۳ دقیقه بگذارید خنک شوند سپس آن‌ها را روی توری شیرینی پزی بگذارید تا بطور کامل خنک شوند.

۱۰. برای براق کننده (گلیز)، در کاسه‌ای متوسط شکر پودر شده، شیر، کره و اسانس نارگیل را بهم بزنید تا زمانی که صاف و یکدست شود.

۱۱. نارگیل را داخل کاسه بریزید. دونات نارگیلی خنک شده را داخل این براق کننده بزنید و بالا بیاورید و بگذارید اضافی آن خارج شود و بعد داخل نارگیل ریز شده بزنید تا تزئین شود.

طرز تهیه دونات نارگیلی در فر

۱۲. آن را روی توری شیرینی پزی بگذارید تا براق کننده روی آن ثابت شود. دونات‌ها را داخل ظرفی دردار در دمای اتاق نگهداری کنید.

نکات مهم:

طرز تهیه دونات نارگیلی در فر

  • برای درست کردن این نوع شیرینی از آرد همه کاره یا چند منظوره استفاده می‌شود که همان آرد‌های بسته بندی معمولی هستند که هم برای درست کردن کیک به کار می‌روند و هم نان.
  • برای درست کردن دونات نارگیلی از قالب دونات فری استفاده کنید. قالب مینی دونات، دونات‌هایی کوچک به شما می‌دهد که در زمانی کوتاه‌تر یعنی ۶ دقیقه می‌پزند؛ قالب مورد نظر ما بزرگتر است. معمولا قالب‌هایی که بین فرو رفتگی‌ها فاصله بیشتری دارند مخصوص مینی دونات هستند. شما با نگاه کردن به هر دو می‌توانید متوجه تفاوت آن‌ها شوید.

منبع: cookingclassy


تبلیغ شما اینجا! با ما تماس بگیرید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *