ساوتهمپتون 0-9 لسترسیتی؛ بزرگ‌ترین پیروزی خارج از خانه تاریخ لیگ برتر/ رکوردهای منچستریونایتد به باد رفت!


لسترسیتی بهترین پیروزی خارج از خانه لیگ برتر را جشن گرفت.

به گزارش وبسایت نود،هفته دهم رقابت های لیگ برتر انگلیس جمعه شب با برگزاری یک دیدار از ساعت 22:30 (به وقت تهران) آغاز شد که در آن لسترسیتی با پیروزی 9-0 در زمین ساوتهمپتون، رکوردی تازه در لیگ برتر به ثبت رساند.

لسترسیتی که با 17 امتیاز و حضور در رده سوم هفته دهم را آغاز می‌کرد، امیدوار بود با کسب 3 امتیاز این مسابقه دور از خانه موقتا به رده دوم جدول رفته و جای منچسترسیتی را بگیرد. ساوتهمپتون نیز در حضور 28762 تماشاگر امیدوار بود به اندوخته 8 امتیازی خود بیفزاید و موقتا از رده هفدهم فاصله گیرد. 

بن چیلول در دقیقه 10 گل نخست لستر را به ثمر رساند و دو دقیقه بعد، بعد از بازبینی VAR تکل خطرناک رایان برتراند روی پای آیوزه پرز او را با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کرد. 

در ادامه در دقایق 17 و 19 یوری تیلمانس و آیوزه پرز دو گل دیگر به ثمر رساندند و پرز در دقیقه 39، بازی را 4-0 کرد. موتور جیمی واردی در آخرین لحظات نیمه اول روشن شد تا بازی در نیمه اول با برتری 5-0 لسترسیتی به پایان برسد. بعد از پیروزی 5-0 منچسترسیتی برابر برنلی در آپریل 2010، لسترسیتی دومین تیم تاریخ لیگ برتر است که نیمه اول یک دیدار دور از خانه را با پیروزی 5-0 به پایان می‌رساند. 

آیوزه پرز در دقیقه 57 گل ششم را هم به ثمر رساند تا هت‌تریک خود را کامل کرده باشد. پرز که در آخرین بازی خود برابر ساوتهمپتون (با پیراهن نیوکاسل) هت‌تریک کرده بود، اکنون بعد از لوئیس سوارز به نخستین بازیکن لیگ برتری تبدیل شده که در دو بازی متوالی مقابل یک رقیب خاص هت‌تریک می‌کند. (سوارز در سپتامبر 2012 این کار را برابر نوریچ سیتی انجام داده بود.)

تنها چند ثانیه بعد جیمی واردی گل دوم خود و گل هفتم لسترسیتی را هم وارد دروازه انگوس گان کرد. با برتری 7-0، اکنون لسترسیتی مشترکا رکورد برترین پیروزی دور از خانه تاریخ لیگ برتر را ثبت کرده بود. این رکورد، متعلق به پیروزی 8-1 منچستریونایتد در خانه ناتینگهام فارست در 6 فوریه 1999 بود. البته این رکورد جمعه شب و توسط لسترسیتی شکسته شد. 

بعد از چند دقیقه آرام، جیمز مدیسون در دقیقه 85 روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی دروازه گان را فروریخت تا لستر 8-0 پیش افتاده و ضمن ثبت دومین نتیجه قاطعانه در تاریخ لیگ برتر (پیش از این 5 برد 8-0 و یک برد 9-1 در لیگ برتر ثبت شده بود) به تنهایی رکورد برترین پیروزی خارج از خانه لیگ برتر را ثبت کند.

اما این پایان کار نبود. در واپسین لحظات این مسابقه یان بدنارک فرار واردی به درون محوطه را متوقف کرد تا آندره مارینر یک پنالتی برای لستر اعلام کند. واردی خود پشت توپ ایستاد تا با کامل کردن هت‌تریک خود، بازی را 9-0 کند. واردی از زمان اولین حضور برندان راجرز روی نیمکت لستر (3 مارچ 2019) 18 گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن مسابقات در این بازه زمانی بوده است.

به این ترتیب، لسترسیتی توانست مشترکا بهترین پیروزی تاریخ لیگ برتر را از آن خود کند. پیش از این منچستریونایتد با پیروزی 9-0 برابر ایپسویچ تاون در 4 مارچ 1995 این رکورد را ثبت کرده بود و اکنون در این رکورد یک شریک پیدا کرده است. منچستریونایتد تا قبل از جمعه شب رکورد بهترین پیروزی تاریخ لیگ برتر و بهترین پیروزی دور از خانه یک تیم در تاریخ لیگ برتر را در اختیار داشت اما در یک شب، یک رکورد را از دست داد و در رکورد دیگر نیز یک شریک پیدا کرد!

لسترسیتی با این پیروزی 9-0 در هوای بارانی سنت مری امتیازات خود را به 20 رساند و موقتا به رده دوم جدول صعود کرد. اکنون با 25 گل زده، لستر دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد. ساوتهمپتون نیز که بازی را با 8 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به نیوکاسل در رده هفدهم آغاز کرده بود، آنقدر گل خورد تا با تفاضل گل پایین تر نسبت به این تیم به رده هجدهم سقوط کند. به این ترتیب شاگردان استیو بروس بدون انجام مسابقه خود در هفته دهم، از منطقه خطر خارج شدند!

7712

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *