در آستانه دربی منچستر؛ طعنه عجیب سولسشائر به منچسترسیتی


اوله گونار سولسشائر به سال های حضور سیتی در لیگ های پایین تر طعنه زده است.

به گزارش وبسایت نود، صد و هفتاد و نهمین دربی شهر منچستر شنبه شب از ساعت 21 (به وقت تهران) در ورزشگاه اتحاد برگزار خواهد شد و سرمربی نروژی شیاطین سرخ علیرغم شرایط فعلی دو تیم، سعی کرده با یادآوری گذشته های نسبتا دور بزرگی تیمش را تداعی کند. 

منچستریونایتد در شرایطی گام به این دیدار خواهد گذاشت که بعد از پیروزی 2-1 برابر تاتنهام با 21 امتیاز به رده ششم جدول رسیده و همچنان فاصله ای 8 امتیازی با چلسی در رده چهارم (سهمیه لیگ قهرمانان) دارد. این در حالی است که منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی، با 32 امتیاز در رده سوم حضور دارد و در بدترین روزهای 2 3 سال اخیر هم، هنوز 11 امتیاز از همشهری پرافتخار بیشتر دارد. 

در حقیقت این اتفاق، بالاتر قرارداشتن سیتی نسبت به یونایتد، اتفاقی است که دیگر به یک عادت تبدیل شده است. بعد از خریداری شدن توسط شیخ منصور در سال 2008، سیتی تبدیل به قدرت تازه فوتبال انگلستان شد و 4 سال بعد اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را جشن گرفت، اما “اوله” نمی‌تواند روزهای حضیض همشهری ها را از یاد ببرد:

“حداقل ما هر سال اینجا (لیگ برتر) بوده ایم. مدت زمان زیادی طول کشید تا بتوانم در اولین دربی منچستر به میدان بروم!”

اشاره سولسشائر به سال های دوری سیتی از رقابت های لیگ برتر است. سولسشائر در تابستان 1996 در شرایطی به منچستریونایتد پیوست که سیتی به دلیل حضور در جایگاه بیست و دوم جدول 24 تیمی لیگ برتر در فصل قبل، به لیگ یک سقوط کرده بود. سیتی در این دوران حتی تا سطح سوم فوتبال انگلیس هم سقوط کرد اما سرانجام با کسب جایگاه دوم لیگ یک در فصل 00-1999 به لیگ برتر بازگشت تا اوله در پنجمین فصل حضور در لیگ برتر، بالاخره حضور در یک دربی شهر منچستر را تجربه کند. 

البته سیتی با حضور در جایگاه هجدهم جدول 20 تیمی لیگ، باز هم به لیگ یک سقوط کرد و با قهرمانی در لیگ یک، برای فصل 03-2002 به لیگ برتر بازگشت، حضوری که تا به امروز هم دوام یافته است.

سولسشائر در ادامه سخنان خود در کنفرانس خبری پیش از بازی گفت:

“زمان عوض شده و اکنون منچسترسیتی تیم بهتری نسبت به زمان دوران بازی من است. ما قرار است در مقابل بهترین تیم این روزهای انگلستان به میدان برویم. بازی سختی خواهد بود اما به ثبات نیاز داریم.

اگر بتوانیم دوباره نمایشی با اعتماد به نفس داشته باشیم، همانند شیوه ای که برابر تاتنهام به میدان رفتیم، آن گاه می‌توانیم به کسب نتیجه نیز امیدوار باشیم.”

7712

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *