تلخ و شیرین لیورپول در پاریس؛ سهم 40 درصدی قرمزها در بین بهترین ها


برای اولین بار بعد از 5 سال، یک باشگاه توانسته 4 نماینده در بین 10 بازیکن برتر سال داشته باشد.

به گزارش وبسایت نود، اگر لیونل مسی در راه کسب توپ طلای 2019 با تنها 0.3 درصد رای بیشتر بر ویرجیل فن‌دایک غلبه کرد، اما مراسم دوشنبه شب پاریس هنوز هم نکات روشنی برای لیورپول و طرفدارانش به همراه دارد. 

قهرمان لیگ قهرمانان 2019 در بین 20 بازیکن برتر سال 7 نماینده داشت، آلیسون بکر توانست به اولین برنده جایزه یاشین تبدیل شود و البته ترنت آلکساندر آرنولد هم توانست با به دست آوردن دل نماینده رسانه ای سری‌لانکا، رای اول او و 5 امتیاز را برباید!

در بین 10 بازیکن نخست رده بندی توپ طلای 2019، لیورپول 4 نماینده داشت؛ ویرجیل فن‌دایک با 679 امتیاز در رده دوم قرار گرفت، سادیو مانه و محمد صلاح در رده های چهارم و پنجم حضور داشتند و آلیسون بکر هم در رده هفتم ایستاد؛ این اتفاق، حضور حداقل 4 بازیکن از یک باشگاه در بین 10 بازیکن برتر سال، در 5 سال اخیر بی سابقه بوده است.

لیورپول در حقیقت موفق شده کاری را انجام دهد که آخرین بار توسط بایرن مونیخ در سال 2014 به انجام رسیده بود؛ بایرن که در آن سال چندین مهره قهرمان جهان را در ترکیب خود داشت، توانست 5 نماینده در بین 10 بازیکن برتر داشته باشد؛ مانوئل نویر، آرین روبن، توماس مولر و فیلیپ لام در رده های سوم تا ششم ایستادند و تونی کروس هم در جایگاه نهم قرار گرفت. البته تونی کروس در حین اهدای این جایزه، دیگر بازیکن بایرن نبود و در رئال مادرید حضور داشت.

به جز بایرن، رئال مادرید هم دیگر تیمی بود که توانست به لطف قهرمانی در اروپا با کارلو آنچلوتی، بازیکنان بسیاری در بین برترین های سال داشته باشد؛ کریس رونالدو با 37 درصد آرا و اختلافی فاحش نسبت به لیونل مسی (15 درصد آرا) توپ طلا را کسب کرد، خامس رودریگز هشتم شد و آنخل دی‌ماریا در رده دهم حضور یافت. البته همانند مورد کروس، دی‌ماریا هم در زمان اهدای این جایزه در رئال حضور نداشت و بازیکن منچستریونایتد بود. 

از آغاز قرن 21 تاکنون، به جز موارد ذکر شده در 3 دوره دیگر نیز یک باشگاه توانسته حداقل 4 نماینده در جمع 10 بازیکن برتر سال از دید فرانس فوتبال داشته باشد؛ در سال 2002 رونالدو، روبرتو کارلوس، زین الدین زیدان و رائول گونزالس نمایندگان رئال مادرید در 10 رده ابتدایی بودند و در سال های 2009 و 2010 نیز نوبت به بارسلونا رسید تا به ترتیب 5 و 4 بازیکن در بین 10 نفر ابتدایی داشته باشد. (مسی، ژاوی، اینیستا، اتوئو و زلاتان در 2009 و مسی، ژاوی، اینیستا و ویا در 2010)

7712

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *