تقلید منصوریان، دنیزلی و سه مربی دیگر از روی دست استراماچونی؛ تاثیراتِ یک ایتالیایی!


5  تیم بعد از نتیجه گیری استراماچونی با دفاع سه نفره، به این آرایش روی آوردند.

به گزارش وبسایت نود، پر سر و صداترین آرایش تاکتیکی این فصل به دفاع سه نفره استراماچونی مربوط می‌شود. سرمربی ایتالیایی برای فرار از بحران ابتدای فصل، به دفاع سه نفره روی آورد و جواب هم گرفت. آرایشی که حالا بعد از استقلال، محبوب چند سرمربی دیگر هم شده و تیم‌ها در بازی‌های بزرگ به این آرایش روی می‌آورند. تیم‌ها در تقابل با استقلال، پرسپولیس و شهرخودرو بیشتر از سایر مسابقات از دفاع سه نفره استفاده کردند. این آرایش به قدری محبوب شده که در این هفته لیگ برتر (با وجود لغو دو بازی)، در سه مسابقه حداقل یکی از تیم‌ها از آرایش سه دفاعه استفاده کردند. با استفاده از شماتیک‌های متریکا در هر بازی، دفاع سه نفره را مورد بررسی قرار دادیم.

جلوتر از استراماچونی

در این فصل استراماچونی اولین سرمربی نبود که به دفاع سه نفره روی آورد. یک هفته پیش از دربی تهران، دراگان اسکوچیچ نفت آبادان را با سه دفاع به مصاف پرسپولیس فرستاد. مسابقه‌ای که اسکوچیچ با وجود شکست، احتمالا از آرایش تیمش راضی بود و به جز یک ضربه ایستگاهی و اشتباه دروازه‌بان، پرسپولیس کار دشواری برای خلق موقعیت داشت.

5 تیم در مسیر استقلال

از شروع هفته هفتم و زمانی که بازی سه دفاعه استقلال کم کم سر و صدا به پا کرد، سایر تیم‌ها هم سراغ این آرایش رفتند. تا پایان هفته ششم به جز استقلال، فقط نفت آبادان در همان یک مسابقه مقابل پرسپولیس با سه دفاع بازی کرد و در سایر مسابقات همه تیم‌ها 4 دفاعه بازی می‌کردند. اما در این شش هفته، در 9 مسابقه (به جز استقلال) حداقل یکی از تیم‌ها با سه دفاع به زمین رفتند.

شاهین بوشهر (3 بازی)، نفت آبادان (3 بازی)، ذوب‌آهن (2 بازی)، تراکتور (یک بازی) و گل‌گهر (یک بازی) تیم‌هایی هستند که دفاع سه نفره را بعد از اینکه استراما جواب مثبت گرفت، امتحان کردند.

تیم‌ها با دفاع سه نفره نتیجه گرفتند؟

آیا سایر تیم‌ها کپی درستی از روی دست استراماچونی داشتند و با دفاع سه نفره نتیجه گرفتند؟ شاهین در هر سه مسابقه‌ای که با سه دفاع بازی کرد، شکست خورد. یعنی این آرایش هم نتوانست مانع شکست‌های متوالی بوشهری‌ها شود و این تیم را از قعر نجات دهد. گل‌گهر هم در تک دیداری که سه دفاعه بازی کرد شکست خورد.

اسکوچیچ هم در بازی با تیم‌های مدعی به مصاف این آرایش می‌رود. نفت بعد از شکست یک گله مقابل پرسپولیس و باخت سنگین با 5 گل مقابل استقلال، این هفته در بازی با شهرخودرو نیز تیمش را با سه دفاع به زمین فرستاد. این بار پافشاری دراگان جواب داد و این تیم شهرخودرو را در مشهد شکست داد.

علیرضا منصوریان هم کپی نسبتا درستی از روی دست سرمربی ایتالیایی استقلال داشت. ذوب‌آهن در دو مسابقه‌ای که دفاع سه نفره را تجربه کرد هیچ گلی نخورد و 4 امتیاز کسب کرد.

تراکتور هم در این فصل یک بار مقابل استقلال این ریسک را پذیرفت که بهای سنگینی بابت آن داد و چهار گل خورد.

14001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *