تسلا سایبرتراک؛ با وانت پیشرفته‌ی تسلا آشنا شوید


وب‌سایت گجت‌نیوز – حسین مرادی: تسلا سایبرتراک معرفی شد. شرکت تسلا از وانت پیشرفته خود با قابلیت‌های متعددی، چون سیستم خودران رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات وانت جدید تسلا آشنا می‌شویم.

تسلا سایبرتراک معرفی شد؛ با وانت پیشرفته تسلا آشنا شوید

ایلان ماسک طی مراسمی به صورت رسمی از وانت تسلا سایبرتراک (Cybertruck) پرده برداشت تا با محصول جدید خود تمامی تصوراتی که از یک وانت داشته‌ایم را نابود کند. وانت پیشرفته تسلا دارای طراحی مدرنی است و از جدیدترین سیستم‌های پیشرفته حوزه صنعت خودرو بهره می‌برد. در ادامه با وانت عجیب و البته جذاب تسلا آشنا می‌شویم.

مشخصات تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک معرفی شد؛ با وانت پیشرفته تسلا آشنا شوید

در تسلا سایبرتراک شاهد یک لامبورگینی کانتاش و یک تراک بزرگ هستیم که از قابلیت‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برد. از ویژگی‌های طراحی عجیب این پیکاپ می‌توان به سقف مثلثی، خطوط شکسته، اورهنگ‌های کوتاه، چراغ‌های باریک و ارتفاع زیاد کف خودرو تا سطح زمین اشاره کرد.

این محصول جدید تسلا در ۳ مدل به بازار عرضه خواهد شد که مدل پایه دیفرانسیل جلو و تک موتور است و این مدل با هر بار شارژ کامل باتری قادر به پیمایش ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود. طبق اعلام تسلا این مدل می‌تواند ظرف مدت ۶.۵ ثانیه از سرعت صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را طی کند.

تسلا سایبرتراک معرفی شد؛ با وانت پیشرفته تسلا آشنا شوید

دو مدل دیگر تسلا سایبرتراک از قابلیت انتقال نیرو به هر دو محور جلو و عقب بهره می‌برند که به لطف دو تا سه موتور الکتریکی قادر به ارائه برد و شتاب بیشتری نسبت به مدل پایه خواهد بود. نسخه دوم دارای ۴۸ کیلومتر برد است و از شتاب ۴.۵ ثانیه‌ای بهره می‌برد.

مدل سوم که مدل پرچمدار این تراک محسوب می‌شود از ۳ موتور الکتریکی برخوردار بوده و شتاب آن ۲.۹ ثانیه اعلام شده است. این خودرو با هر بار شارژ کامل حدود ۸۰۰ کیلومتر را طی می‌کند. حداکثر سرعت سه مدل تسلا سایبرتراک حدود ۱۸۰ تا ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

تسلا سایبرتراک معرفی شد؛ با وانت پیشرفته تسلا آشنا شوید

سایبرتراک می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند و یک تریلی با وزن ۶۳۵۰ کیلوگرم را نیز یدک بکشد. در بدنه این خودرو از آلیاژ بسیار مقاوم و سبک وزن استفاده شده است که توانایی مقاومت در مقابل شلیک گلوله‌های کالیبر ۹ میلی‌متر را دارد. گفتنی است شیشه‌های پنجره‌های این خودرو نیز شبیه خودرو‌های ضدگلوله دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.

تسلا سایبرتراک معرفی شد؛ با وانت پیشرفته تسلا آشنا شوید

شرکت تسلا برای تراک خود سیستم تعلیق گازی را در نظر گرفته است که توانایی افزایش ارتفاع تا ۴۰ سانتی‌متر را دارد. رانندگان می‌توانند در سرعت‌های بالا ارتفاع را کاهش یا طبق میزان بار ارتفاع را تغییر دهند.

همچنین با وجود اینکه طول خودرو زیاد بوده و فاصله بین دو محور نیز کشیده است، اما اورهنگ‌های کوتاه باعث شده‌اند تا این تراک قادر باشد از شیب ۳۵ درجه بالا رفته و از شیب ۲۷ درجه نیز به خوبی پایین بیاید.

تسلا سایبرتراک معرفی شد؛ با وانت پیشرفته تسلا آشنا شوید

سایبرتراک همانند دیگر محصولات شرکت تسلا از سیستم رانندگی خودران بهره می‌برد. کابین این خودرو دارای طرح ساده و البته آینده‌نگرانه است و در آن شاهد یک نمایشگر بزرگ مرکزی ۱۷ اینچی هستیم. این خودرو از یک فرمان ویژه، سقف شیشه‌ای و کابینی با فضای زیاد برخوردار است. قسمت بار این خودرو از یک پوشش سخت بهره می‌برد که به شکل برقی باز و بسته خواهد شد. قسمت بار به یک در ویژه مجهز شده است که به شکل شیب‌دار باز می‌شود و به کمک سطح آن می‌توان دوچرخه و موتورسیکلت را به راحتی در آن جای داد.

تسلا سایبرتراک معرفی شد؛ با وانت پیشرفته تسلا آشنا شوید

قیمت ویژه سایرتراک بدون شک می‌تواند برای رقبای آن یک مشکل اساسی باشد و بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کند. مدل پایه این تراک دارای قیمتی حدود ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار است و قیمت مدل پرچمدار نیز ۷۰ هزار دلار اعلام شده است. این خودرو با قیمت مناسب خود قطعا رقیبی جدی برای تراک‌های مشهور بازار آمریکا محسوب می‌شود. این تراک در سال ۲۰۲۱ با بازار عرضه خواهد شد.

منبع: motor1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *