بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی


برترین‌ها: در سال ۱۸۷۷ انسان شناس معروف آلمانی، «هرمان شافهاوزن» اولین کسی بود که با کار بر روی یک جمجمه قدیمی، سعی در بازسازی شکل ظاهری یک انسان از دوران پارینه سنگی را داشت.

اما امروزه با پیشرفت علم و دانش راحت‌تر می‌توان با کمک پرتره‌ها و نقاشی‌های معروف دریافت که اجداد انسان‌ها به چه شکلی بوده‌اند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا تصویر افرادی را مشاهده کنیم که ظاهر آن‌ها به کمک جمجمه‌ی آن‌ها بازسازی شده است.

۱. ملکه الیزابت اول

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

در سال ۲۰۱۸ میلادی هنرمند بریتانیایی، «مت کلیشاو» پروژه‌ی رباتیک خود را با عنوان «ماسک جوانسازی» شروع کرد. یکی از اولین تصاویر بازسازی شده در این پروژه مربوط به ملکه الیزابت اول بود. دوران سلطنت این ملکه یکی از طلایی‌ترین دوره‌های تاریخ انگلستان به شمار می‌آید.


۲. نِرون

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

هنرمند اسپانیایی، «سالو روانو» در طول پروژه‌ی خود تصویر امپراطور‌های روم باستان را طراحی کرد. برای ترسیم بهتر چهره‌ی این افراد، این هنرمند از سکه‌هایی که تصاویر این پادشاهان بر روی آن‌ها حک شده بود، استفاده کرد.

نِرون در سن ۱۶سالگی به امپراطوری رسید و در ابتدای سلطنت خود با هوش و زکاوت خود کمک‌های زیادی به مردم کرد، اما بعد از گذشت چند سال به یک امپراطور مستبد تبدیل شد و چهره‌ای منفور نزد مردم پیدا کرد.


۳. اکتاوین اگوستوس

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

اکتاوین آگوستوس بنیان‌گذار امپراطوری روم و خواهرزاده‌ی سزار بزرگ بود. او مرز‌های امپراطوری روم را تا حد چشمگیری گسترش داد و نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بود. امروزه به لطف اسکن‌های سه بعدی، می‌توانیم چهره‌ی این امپراطور مقتدر را مشاهده کنیم.


۴. کالیگولا

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

امپراطور «گایاس جولیوس سزار کالیگولا آگوستوس» یکی از امپراطور‌های بی‌رحم و مستبد روم باستان بود. وی در ابتدای سلطنت خود بسیار عادل و مهربان بود، اما تنها پس از ۴ سال به علت خیانت و دسیسه نزدیکانش به قتل رسید. امروزه چهره‌ی این امپراطور روم نیز بازسازی شده است. جالب است بدانید در سریال «روم» نیز برای انتخاب بازیگر مناسب، از این چهره‌ها کمک گرفته شده است.


۵. سن نیکولاس

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

سن نیکولاس در ﺣﺪﻭﺩ ﺳﺎﻝ ۲۷۰ ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺩﺭ شهر «ﺁﻧﺎﺗﻮﻟﯽ» ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪ. ﻭﯼ ﺭﺍ ﻣﻨﺸﺄ ﺍﺻﻠﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺑﺎﺑﺎﻧﻮﺋﻞ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ. ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ در ﺣﺪﻭﺩ ﺑﯿﺴﺖ ﻣﻌﺠﺰﻩ را ﺑﻪ ﻧﯿﮑﻼﺱ ﻗﺪﯾﺲ ﻧﺴﺒﺖ ﺩﺍﺩﻩ‌اند ﮐﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﺁﻥﻫﺎ، ﻧﺠﺎﺕ ﺟﺎﻥ ﺳﻪ ﮐﻮﺩﮎ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻗﺼﺎﺑﯽ ﺳﻨﮕﺪﻝ، ﺣﻔﻆ ﮐﺸﺘﯽ ﺣﺎﻣﻞ ﮔﻨﺪﻡ ﺍﺯ طﻮﻓﺎﻧﯽ ﺳﻬﻤﮕﯿﻦ ﻭ ﻧﺠﺎﺕ ﻋﺪﻩﺍﯼ ﺍﺯ ﺑﻨﺪ زندان ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. در سال ۲۰۱۴ دانشمندان بریتانیایی با استفاده از جمجمه‌ی وی، چهره‌ی سن نیکولاس را بازسازی کردند و همچنین قد او را در حدود ۱۷۰ سانتیمتر تخمین زده‌اند.


۶. کالپی، زنی ۷۵۰۰ ساله

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

در سال ۱۹۹۶، در «جبل الطارق» بقایای زنی که ۷۵۰۰ سال پیش در دوره نوسنگی زندگی می‌کرده است، پیدا شد. به احترام سنگی که این زن بر روی آن به خاک سپرده شده بود، این زن به «کالپی» نام‌گذاری شد.

جمجمه او تغییر شکل یافته بود، اما به لطف فناوری‌های مدرن، دانشمندان به تازگی موفق به بازسازی جمجمه‌ی او شدند و تنها در مدت ۶ ماه ظاهر کالپی را به تصویر کشیدند. دانشمندان پی بردند که او پوستی سبزه با چشمانی تیره داشته است و در حدود ۳۰ تا ۴۰ سالگی درگذشته است.


۷. ارباب سیپان

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

در سال ۱۹۸۷، باستان شناس، «والتر آلوا» مقبره‌ی شخصی را که به «ارباب سیپان» معروف بوده است را در شمال کشور پرو کشف کرد. این حاکم که بالاترین مقام را در کشور داشته است به همراه ۸ شخص دیگر به خاک سپرده شده است. در سال ۲۰۱۴، انسان شناسان ظاهر این شخص را بازسازی کردند و در این بین نیز متوجه شدند که او از بیماری آرتروز رنج می‌برده است و بین ۴۵ تا ۵۵ سالگی از دنیا رفته است.


۸. مریم مجدلیه

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

در سال ۲۰۱۷ یک انسان شناس و یک کارشناس پزشکی، ظاهر مریم مجدلیه را بازسازی کردند. برای بازسازی چهره‌ی وی بیش از ۵۰۰ عکس از جمجمه‌ی وی گرفته شد و سپس با کمک این عکس‌ها یک مدل سه بعدی از چهره‌ی مریم مجدلیه ترسیم شد. با این حال دانشمندان بیان کردند که کاملاً مطمئن نیستند که این جمجمه مربوط به مریم مجدلیه باشد.


۹. مریتامون

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

مریتامون حاکم مصر باستان و دختر «رامسس دوم» بود. در آغاز قرن ۱۹ مقبره‌ی او توسط «کارل لپسیوس» کشف شد. در سال ۲۰۱۶ دانشمندان استرالیایی در دانشگاه ملبون چهره‌ی این زن قدرتمند را بازسازی کردند. آن‌ها برای این بازسازی، از دستگاه سه بعدی و توموگرافی کامپیوتری استفاده کردند.

این پروسه در حدود ۱۴۰ ساعت به طول انجامید. با اﯾﻦ ﺣﺎﻝ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺮﮒ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﯾﻦ ﺯﻥ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺭﺩ.


۱۰. رابرت بروس

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

رابرت بروس یکی از بزرگ‌ترین پادشاهان اسکاتلند و بنیان‌گذار سلسله‌ی بروس بود. با توجه به چندین بازسازی صورت گرفته بر روی صورت این شخص، دانشمندان اعتقاد دارند که این پادشاه از بیماری جذام رنج می‌برده است. اما آن‌ها با توجه به کمبود اطلاعات در این مورد، تصمیم گرفتند که دو تصویر از این پادشاه بازسازی کنند. یک تصویر بدون بیماری جذام و تصویری دیگر که این پادشاه را با بیماری جذام نشان می‌دهد.


۱۱. ویلیام شکسپیر

بازسازی چهره واقعی شخصیت‌های مشهور تاریخی

این نویسنده انگلیسی در سال ۱۵۶۴ میلادی به دنیا آمد. ﺷﻬﺮﺕ ﺷﮑﺴﭙﯿﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﺎﻋﺮ، ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ، ﺑﺎﺯﯾﮕﺮ ﻭ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪﻧﻮﯾﺲ ﻣﻨﺤﺼﺮﺑﻪﻓﺮﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺰﺭﮒﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪﻧﻮﯾﺲ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ. ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻝ، ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻭ تا به امروز ﻣﺒﻬﻢ ﺍﺳﺖ. در هر صورت، گروهی از انسان‌شناسان انگلیسی، صورت این نویسنده و شاعر را در دانشگاه داندی بازسازی کردند.

منبع: BrightSide


اینجا محل قرارگیری تبلیغ شماست… با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *