اصفهانیان: از لیگ بیستم ورزشگاهی که VAR نداشته باشد، نمی‌تواند میزبانی کند


فریدون اصفهانیان، عضو جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال تأکید کرد که استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) از فصل آینده لیگ برتر اجباری خواهد شد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از تسنیم، فریدون اصفهانیان در خصوص انتخابش به عنوان عضو جدید کمیته داوران و برنامه‌هایی که برای پیشبرد داوری کشور در این کمیته دنبال خواهد شد، اظهار داشت: از روز گذشته اعضای جدید به صورت رسمی انتخاب شدند و تا پیش از این کمیته داوران به این صورت وجود نداشت. اسامی به آقای تاج داده شده بود که وی  هم به عنوان رئیس فدراسیون در جلسه هیئت رئیسه اسامی را مطرح کرد و تصویب شد. باید در این رابطه از آقای تاج و هیئت رئیسه فدراسیون تشکر کنم که این اتفاق را برای داوری کشور رقم زدند.

وی افزود: حالا نیازمند این هستیم که جلسات متعددی در کمیته داوران برگزار کنیم، دیدگاه‌ها گفته شود، سیاست گذاری صورت بگیرد و برنامه‌هایی را که می‌تواند به داوری کمک کند، پیش ببریم. باید تلاش کنیم که داوری ما رو به رشد باشد. در این راه نیازمند این هستیم که نظرات مختلف اعضای کمیته گرفته شود، همفکری صورت بگیرد و تصمیم جمعی بگیریم. پیش از این چون کمیته‌ای به این شکل وجود نداشت، تصمیم‌گیری‌ها فردی بود که حالا با تصمیم هیئت رئیسه و تشکیل مجدد کمیته داوران می‌توان اتفاقات خوبی را برای داوری رقم زد. ضمن اینکه پیش از این هم برنامه‌هایی در کمیته داوران برای رشد داوری کشور وجود داشت که باید آنها را عملیاتی کنیم. طرح‌هایی که نیاز به پیگیری برای اجرایی شدن دارد.

رئیس سابق کمیته داوران و عضو جدید این کمیته درباره اینکه اعتراض به قضاوت داوران در مسابقات لیگ برتر بسیار زیاد است و چه برنامه‌ای برای کاهش اعتراض‌ها وجود دارد، گفت: این اعتراض‌ها همیشه بوده، هست و خواهد بود. به دنبال این هستیم استفاده از کمک داوری ویدئویی (VAR) را برای لیگ بعدی عملیاتی کنیم که می‌تواند به کم شدن اشتباهات و این اعتراض‌ها کمک کند.  اگر کمک داور ویدئویی وجود داشت باشد، در مسابقاتی که اشتباهی رخ می‌دهد، می‌توان درصد اشتباهات را پایین آورد. هرچند با کمک داور ویدئویی هم امکان بروز اشتباه وجود دارد، اما درصد اشتباهات بسیار کمتر خواهد شد.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: آقای تاج هم تأکید داشت که این کار صورت گیرد و همانند استانداردسازی ورزشگاه‌ها که امسال انجام شد، این مسئله نیز اجبار می‌شود. همه موظف هستند شرایط و امکانات ورزشگاه‌ها برای اجرایی شدن استفاده از کمک داور ویدئویی را فراهم کنند. در لیگ آینده (لیگ بیستم) اگر ورزشگاهی برای استفاده از کمک داور ویدئویی مجهز نشود، بازی تیم آن شهر در ورزشگاهی انجام خواهد شد که دارای این امکانات باشد.

2051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *