ادعای یک مقام روس درباره سلاح‌های استفاده شده توسط ناتو!


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از راشاتودی، ایگور کریلوف رئیس نیروی حفاظت بیولوژیک روسیه جمعه شب اداع کرد که مهمات با اورانیوم ضعیف شده منحصراً توسط کشورهای ناتو در مناقشات مسلحانه استفاده شده است.

وی این مطلب را پس از آن عنوان کرد که وزیردفاع انگلیس روز سه‌شنبه از تصمیم دولت این کشور برای ارسال گلوله‌های توپ ساخته شده از اورانیوم ضعیف شده به اوکراین خبر داد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده نیز روز چهارشنبه مدعی شد که این نوع مهمات نسبتاً رایج است و چندین دهه است که مورد استفاده قرار گرفته است.

کریلوف در ادامه هشدار داد استفاده از مهمات ساخته شده از فلز اورانیوم ضعیف باعث صدمات جسمی جبران ناپذیری به نظامیان و غیرنظامیان اوکراین خواهد شد.

وی افزود: برغم اینکه استفاده از این مهمات صدمات جبران ناپذیری به سلامت نیروهای مسلح اوکراین و جمعیت غیرنظامی وارد می‌کند، کشورهای ناتو به ویژه انگلیس آمادگی خود را برای تامین این نوع سلاح اعلام می‌کنند.

به ادعای کریلوف، ترکیبات اورانیوم باقیمانده در خاک مناطق جنگی، علاوه بر غیرنظامیان به حیوانات و محیط زیست و زمین‌های زراعی اوکراین نیز آسیب می‌زند و تاثیرات مخرب آنها برای مدت‌ها از بین نمی‌رود و ممکن است به مناطق دیگر نیز پراکنده شود.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *