آیا فدراسیون به قطع همکاری با ویلموتس فکر می‌کند؟

[ad_1]

دو شکست متوالی مقابل بحرین و عراق وضعیت تیم ملی را برای صعود به جام جهانی 2022 به خطر انداخته است و مارک ویلموتس با انتقادهای زیادی روبروست.

به گزارش سایت نود، مارک ویلموتس خیلی زود از روزهای شیرینش در ایران فاصله گرفت. باخت‌های تلخ مقابل بحرین و عراق و نمایشهای نه چندان رضایت‌بخش در این دو دیدار باعث شد تا خیلی ها او را گزینه مناسبی برای تیم ملی ندانند.
هرچند بخشی کارشناسان معتقدند نباید تنها ویلموتس را مقصر شرایط کنونی دانست و هنوز فرصت صعود برای تیم ملی وجود دارد اما اخبار غیررسمی نشان می‌دهد که متولیان ورزش ایران هم نگران نتیجه نگرفتن تیم ملی به همراه ویلموتس‌اند.
صعود نکردن تیم ملی به جام جهانی، یک فاجعه برای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به حساب خواهد آمد. در این شرایط این موضوع هم مطرح شده است که آیا مارک ویلموتس توانایی جبران این دو باخت را دارد و یا ایران در همین مرحله با جام جهانی قطر خداحافظی خواهد کرد؟
اخبار غیررسمی نشان می دهد که تصمیم‌گیران ورزش ایران هم به گزینه تغییر سرمربی تیم ملی فکر می کنند. ظاهرا جلسه‌ای در این باره بین وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال هم برگزار شده است. در این جلسه درباره قطع همکاری با مارک ویلموتس هم صحبت شده اما نتیجه‌ای قطعی فعلا به دست نیامده است. یکی از دلایلی که باعث شده تا مسوولان فدراسیون تصمیم قطعی در این باره نگیرند دستمزد بالای ویلموتس است.
قرارداد ویلموتس و دستیارانش با فدراسیون فوتبال سه ساله است و گفته می‌شود این مربیان قراردادی بالای دو میلیون دلار با فدراسیون دارند. درواقع برکناری این کادرفنی یک هزینه هنگفت به فوتبال ایران تحمیل می‌کند. از طرفی زمان کافی هم برای ایجاد تغییر در کادرفنی وجود دارد. تیم ملی در فروردین 1399 با هنگ‌کنگ و کامبوج بازی دارد که دو بازی بسیار آسان محسوب می‌شود. دیدارهای مرگ و زندگی برای ایران در خردادماه 99 مقابل بحرین و عراق است.
فدراسیون فوتبال یک زمان چند ماهه برای خودش برای تصمیم گرفتن کنار گذاشته است و به نظر می‌رسد گزینه قطع همکاری روی ویلموتس  همچنان روی میز باقی بماند.
برای جدایی ویلموتس اتفاق مطلوب برای فدراسیون این است که خود این مربی خواهان فسخ قرارداد شود و فدراسیون فوتبال با هزینه به مراتب کمتر به همکاری طرفین پایان دهد. ویلموتس اگر در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو چنین تصمیمی نگیرد آن موقع فدراسیون بر سر دوراهی قرار خواهد گرفت. راه اول این است که فدراسیون زیر فشار وزارت و بخشی از افکار عمومی سرانجام راهی برای برکناری ویلموتس پیدا کند؛ انتخابی هزینه‌بر. راه دوم هم که مسیری است کاملا فوتبالی و بیشتر کارشناسان آن را پیشنهاد می‌دهند این است که در این چندماهه کیفیت همکاری با ویلموتس بالا برود و تیم پیشرفت کند. او بپذیرد زمان بیشتری در تهران باشد، بهتر از قبل بازیکنان را زیر نظر بگیرد و با فراهم کردن تدارک مناسب برای دو بازی خردادماه تیم به سلامت از این مرحله عبور کند. ویلموتس اگر تصمیم به ادامه کار در ایران داشته باشد فدراسیون هم تمایل خواهد داشت این مسیر را طی کند، با این حال همچنان گزینه‌های اخراج و فسخ قرارداد هم روی میز مهدی تاج قرار خواهند داشت. احتمالا در دسترس بودن برانکو ایوانکوویچ هم مسوولان وزارت و فدراسیون را از بابت انتخاب جانشین ویلموتس آسوده خاطر کرده است. این‌ها البته همه شایعاتی است که در این روزها به گوش می‌رسد، مسلما مسائل مالی هم در تصمیماتی که برای تیم ملی گرفته می شود نقش مهمی ایفا خواهد کرد. 
 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *